בימים אלה מציינים 40 שנה ל"נאום הצ'חצ'חים", אותו נשא הבדרן דודו טופז בעצרת הבחירות של מפלגת העבודה לפני בחירות 1981 ובו התבטא בגזענות כלפי מצביעי הליכוד בני עדות המזרח. הבוקר (שני) שוחח עורך "מעריב", דורון כהן, עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM, ונזכר באירוע שנטען כי עזר להכריע את הבחירות לטובת הליכוד, וכן בנאום התגובה של ראש הממשלה, מנחם בגין, בעצרת הליכוד למחרת.

"אני הייתי אז בן 15 וחצי, וזו הייתה הפעם האחרונה בחיים שלי שהיה לי חום עד הקורונה, 40 שנה לא היה לי חום. למה אני זוכר את זה? כי שכבתי בבית עם 38.8 חום, ואני הייתי 'מערכניק' שרוף, מעריץ של פרס, לא אהבתי את בגין, וחבר שלי ליכודניק מהשכונה בא, משך אותי מהמיטה בכוח, ואני מודה לו על זה עד היום. הייתי בהופעות של הרולינג סטונס אבל זה האירוע הכי גדול שהייתי בו בחיי. הלכנו ברגל את כל הדרך משכונת שפירא הלוך חזור ושמענו את הנאום של בגין, וזו הייתה חוויה מטורפת".

"שמעתי את זה אותנטי בפעם הראשונה, האמת שהייתי במתח, היו לי חושים עיתונאיים כבר אז מתברר, אם הוא יזכיר את הנאום של דודו טופז או לא. עברה שעה וחצי מהנאום והוא לא הזכיר, אמרתי כנראה הוא לא יזכיר ופתאום הוא הגיע עם זה. הוא הוציא פתק מהכיס כי הוא לא זוכר את השם שלו בכלל, זו הייתה הצגה מטורפת", הוסיף כהן.

בהמשך התייחס כהן למתח העדתי שעמד במוקד בחירות 1981: "אני חושב שאני לא רוצה לעוף על עצמי חס וחלילה אבל אני בגיל 15 וחצי הייתי הבן אדם הראשון במדינת ישראל שעלה על הקטע שמזרחיים מצביעים לליכוד ואשכנזים למערך. זה בגלל שגרתי בשכונת שפירא, למדתי בגימנסיה הרצליה וראיתי את שני הצדדים. לפני הבחירות אמרו לי שמחפשים ילדים לעבוד בבית מפלגת העבודה, עם כסף מאוד טוב ושלחו אותי ועוד חבר, לא היו אז טלפונים ושום דבר, עם דפים ענקיים ועם מרשם התושבים, והיינו צריכים לעבור דלת־דלת לשאול את האנשים למי הם מצביעים. נתנו לנו שכונה שלמה, את כל השכונה מרחוב הירקון ועד אבן גבירול, מטורף. אחרי בניין אחד שטרקו לנו את הדלת בפנים ישבנו על ספסל ברחוב נורדאו פינת דיזינגוף וחבר שלי שלא היה כמוני, הוא היה כזה לא שובב כמוני, אמרתי לו אנחנו לא הולכים לעשות את כל הדבר הזה, ברור שכל המזרחיים מצביעים ליכוד והאשכנזים לעבודה. איפה שאתה רואה שם אשכנזי תסמן מערך ומזרחיים – ליכוד.

"הוא אמר לי 'איך אתה עושה דבר כזה?'. אני זוכר שישבנו ועשינו את זה על הספסל והתפוצצו מצחוק, זה היה חודש לפני הבחירות, חזרנו למפלגת העבודה ושאלו עשיתם את הסקר כל כך מהר? וענינו כן. מעניין אם בני בגין, בנו של מנחם בגין, עם מי הוא מזדהה היום. עם האמירה של דודו טופז או של אבא שלו, זו שאלה מעניינת. באותה עצרת בדיוק, עלה אחרי דודו טופז יצחק רבין ואמר את אותם דברים בדיוק, יש לי הקלטה של זה. הוא אומר - אני עומד עכשיו מול הצד היפה של עם ישראל. לעצם העניין, אומרים שהמהפך היה ב-77, הוא לא היה ב-77. זה מה שאני רוצה לתקן. הוא היה ב-81 כי ב-77 הליכוד למעשה לא ניצח, אחרי יום כיפור ורבין והכול רק 4 מנדטים עברו לליכוד. בגין הופיע לבחירות האלה אחרי הסכם שלום עם מצרים והפצצת הכור אבל המערך עלה ב-15 מנדטים, ד"ש התפרקה וכל 15 מנדטים הלכו למערך, ואין הסבר אחר מאשר שישראל הראשונה הרגישה שגנבו לה את המדינה והכריזה על גיוס כללי כדי להחזיר לעצמה את השלטון". 

"הסיפור של ישראל הראשונה וישראל השנייה, אבישי בן חיים לא המציא את זה. תסתכלו על כל ערי הפיתוח והקיבוצים ותראו שבכל הקיבוצים זה 80 אחוז כחול לבן והעבודה ובכל עיירות הפיתוח 80 אחוז ליכוד. שום דבר לא השתנה", סיים כהן את דבריו.