נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, שוחח היום (שני) לראשונה עם ראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, והדגיש את חשיבותו של "פתרון קבוע והוגן לסכסוך הישראלי פלסטיני".

א-סיסי הוסיף כי מצרים תתמוך בכל המאמצים להגיע להסכם שכזה, וכן כי ישנה חשיבות רבה לתמיכה ישראלית בניסיונותיה של מצרים לשקם את רצועת עזה לאחר נזקי מבצע "שומר החומות".

עוד דנו השניים במגוון רחב של סוגיות בילטרליות, אזוריות ובינלאומיות. בנט הודה לנשיא מצרים על תפקידה החשובה של ארצו בביסוס היציבות, הביטחון והשלום באזור, וכן על תיווכה בסוגיה הפלסטינית, בדגש על מאמציה לקידום פתרון לנושא השבויים והנעדרים הישראליים. נשיא מצרים עמד על הצורך לבסס את הפסקת האש ברצועת עזה, במטרה לשפר את מצבם האזרחי וההומניטרי של תושבי הרצועה, וציין את הצורך בחידוש התהליך המדיני. 

כמו כן, שני המנהיגים דנו בחשיבות קידום שיתוף הפעולה בין ישראל למצרים במישור הכלכלי, המסחרי והאזרחי. המנהיגים סיכמו לקדם פגישה ביניהם בהקדם.

נפתלי בנט (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
נפתלי בנט (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

כזכור, לפני כשבועיים דווח כי משלחת של החמאס בראשות מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית, הגיעה למצרים ותדון בהסכם החילופים עם גורמים מצריים, ובעקיפין מול משלחת ביטחונית ישראלית, שתשהה בבירה המצרית במקביל. לפי אותם המקורות, הקלטת "השבוי הישראלי" שנחשפה נועדה להשפיע על המשא ומתן.

עוד פורסם כי המשלחת הישראלית, שכוללת בכירים מארגוני השב"כ והמוסד, תגיע לקהיר לדון בהצעה מצרית שהוצגה בפני הגורמים, והמקורות הדגישו כי קיימת "הזדמנות להגיע לעסקה שכבר תקועה יותר משבע שנים".