סיעות הקואליציה מקיימות היום (שני) ישיבות סיעה ברקע העלייה בתחלואת הקורונה ומשבר "חוק האזרחות". את הישיבה הראשונה קיימה מפלגת יש עתיד בראשות שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.  במקביל להן, ראשי מפלגות האופוזיציה צפויים להתכנס גם כן, להודיע על התנגדותם לחוק האזרחות. 



"האופוזיציה החדשה הופכת להיות אופוזיציה למדינת ישראל. השבוע היא הפיצה שמועות זדוניות, כאילו מבטלים את ההכרה האמריקאית ברמת הגולן. זה שקר. היא טענה – טענה שיקרית וחסרת אחריות – שאני ויתרתי על חופש הפעולה של ישראל לפעול נגד תוכנית הגרעין של איראן. זה שקר מסוכן. אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לפעול נגד הגרעין האיראני בכל מקום ובכל זמן. רק אתמול הסברתי את זה למזכיר המדינה האמריקאי בזמן פגישתנו ברומא", אמר לפיד בפתח דבריו.

"עכשיו האופוזיציה מאיימת להצביע נגד חוק איחוד משפחות, שנועד להבטיח את הרוב היהודי בארץ ישראל. כשאנחנו היינו באופוזיציה, החוק הזה עלה. תמכנו בו. אני רוצה לשאול מכאן את האופוזיציה: את מי בדיוק אתם מענישים? למי אתם גורמים נזק? זה התפקיד שלכם כאופוזיציה? להיות מוכי שנאה? להזיק לציונות? להזיק לזהות היהודית של ישראל? ההתנהלות הזו לא באמת גורמת נזק לקואליציה. אם כבר, זה מחזק אותנו ומאחד אותנו. זה מזכיר לנו למה היה חשוב כל כך להקים את הממשלה החדשה", הוסיף. 

אחריו, נאמה יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ואמרה: "נחמן שי המריא למיאמי לתמוך בקהילה היהודית שם והתקבל בצורה מרגשת. השר שי המריא מנתב"ג, שם אנחנו ממשיכות לעשות כל מאמץ לתת למשרד הבריאות כל דבר שהוא זקוק לו כדי להפוך אותו לבטוח. נביא היום לקריאה ראשונה את המשך הסדר החל"ת, לא בהסדר זהה למה שהיה קודם, אלא משום שהקורונה היא גם עניין כלכלי, והחוק הזה יאפשר לאנשים להמשיך לקבל חל"ת. זהו חוק מאוזן שמצד אחד מעודד חזרה לעבודה ומצד שני מאפשר לספק הגנה לאלו שאין להם עבודה לחזור אליה. יש עדיין חוסרים, אבל חברי מפלגת העבודה יפעלו למען זה". 

בהמשך, התייחס יו"ר מפלגת מרצ ניצן הורביץ' לעימות בין ח"כ מיקי זוהר ליו"ר הוועדה המסדרת עידית סילמן: "מדובר בהתבטאויות שוביניסטיות. היא אומנם לא ממרצ אבל נלחם על כבודה, לא נקבל אמירות כאלו בכנסת. למרבה המזל בממשלה אין שיח של צעקות כפי שהיה, אבל הוא עבר לכנסת וההתיחסות לח"כ סילמן היא פשוט מבזה את הכנסת". 

ניצן הורוביץ (צילום: מרק ישראל סלם)
ניצן הורוביץ (צילום: מרק ישראל סלם)

כמו כן, השר הורביץ' אמר כי בשבועיים האחרונים הם הצליחו לעשות מספר צעדים חשובים לבלימת העלייה בתחלואה בקורונה. "אנחנו מטפלים בתחלואה, באחריות, בשקיפות, ובלי ליצור פאניקה מיותרת. בעזרת ניהול נכון, ואחריות אישית של אזרחי ישראל - אפשר לשמור על הבריאות וגם לשמור על חופש התנועה, הפרנסה, הפרטיות ועל השגרת החיים בישראל. מי שיפר בידוד וידביק את סביבתו - יקנס".

בנוסף לכך, ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר הקואליציה עידית סילמן התייחסו בישיבת סייעת ימינה להצעתו של בנימין נתניהו  ואמרו: "האופוזיציה החליטה לתקוף את המדינה ולא את הקואליציה. הם התבלבלו. באופוזיציה קיבלו החלטה שבמקום לבקר את הממשלה הם פוגעים במדינה. זו החלטה אסטרטגית באופן עקבי. הם מתוסכלים מעצם היותם האופוזיציה, הם התבלבלו בין מתקפה פוליטית לבין מתקפה שפוגעת באינטרס של המדינה".