נשיא המדינה הנבחר, יצחק הרצוג, הודיע היום (שני) באופן רשמי על כוונתו למנות את נאור יחיא, שכיהן בעבר כדובר הליכוד וכדוברו של ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, כדובר בית הנשיא, על אף הביקורת שנמתחה על המהלך.

יחיא (32), החל את דרכו המקצועית בחטיבת דובר צה״ל, שם שירת במגוון תפקידים פיקודיים ומקצועיים בהם רכש ניסיון רב בתחום. בתפקידו האחרון, שימש כראש מדור טלוויזיה והפקות ולאחריו השתחרר מצה״ל בדרגת רס״ן בתום עשר שנות שירות. לאחר שחרורו שימש כדובר שר הבינוי והשיכון ובהמשך כדובר שר העלייה והקליטה, ח״כ יואב גלנט.

בשנתיים האחרונות שימש כדוברו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכדובר מפלגת הליכוד. יחיא, יליד יקנעם שכיום מתגורר בגבעתיים. במסגרת תפקידו יעמוד בראש מערך התקשורת של בית הנשיא וישמש כדוברו של נשיא המדינה. יחיא הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה.

כזכור, בימים האחרונים פורסם על כוונתו של הרצוג למנות את יחיא לתפקיד, ונמתחה על כך ביקורת מצד גורמים שונים. אחדים אף רמזו כי ייתכן והדבר מרמז על קיומה של עסקה, לכאורה, בין הרצוג לבין יו"ר הליכוד וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. כך למשל כתב פעיל השמאל אלדד יניב: "צחקתם עלי כשאכלתי לכם את הראש על החנינה שבוז׳י נתן לביבי להבין שהיא בכיס".

מנגד, היו עיתונאים שיצאו להגנתו של יחיא ודיברו בשבח המינוי. פרשנית חדשות 12, דפנה ליאל, צייצה: "מינוי מעולה של הרצוג. 1. נאור הוא מקצוען ונחשב לאחד הדוברים הטובים והמבוקשים בשוק. 2. הרצוג נבחר להיות הנשיא של כולם, נאור ידע לחזק אותו במקומות שעד עכשיו פחות השקיע בהם כמנהיג מפלגת העבודה".