ההצבעה על חוק האזרחות צפויה להידחות ממחר ליום שני הבא, בשל היעדר רוב בקואליציה, כך הוחלט היום (שלישי). שכן, ביום שלישי הבא צפוי לפוג תוקפו של החוק הנוכחי, ואם לא יוארך - יתאפשר איחוד המשפחות בישראל, עד לאישורו מחדש.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מדבר על חוק האזרחות, צילום: דוברות הליכוד

במפלגת הליכוד מיהרו למסור את תגובתם לדחיית ההצבעה, וזו הייתה תוכנה: "עוד לא הייתה כזו קואליציה כושלת ומקרטעת. העובדה שממשלת ההונאה של בנט שוב דוחה את ההצבעה על הארכת הוראת השעה מוכיחה שוב שמדובר בממשלת שמאל מסוכנת שתלויה בגורמים אנטי ציוניים".

על פי פרסום במהדורה של כאן 11, על מנת לנסות ולקדם את ההסכמה בעד הארכת החוק, שרת הפנים איילת שקד הבהירה לרע"ם: "לא תצביעו עם הקואליציה על חוק האזרחות – נקדם עם האופוזיציה את חוק יסוד: ההגירה".



מוקדם יותר היום, חבר הכנסת אחמד טיבי התייחס לסוגייה וטען כי מדובר בחוק גזעני ומפלה ואמר כי לא תוכל להתקיים פשרה לגביו: "זה חוק נורא גזעני המפלה נגד פלסטינים משני עברי הקו הירוק. אין שום פשרה". חבר הכנסת הגדיר את הדיבורים על פשרה כ"קשקוש".

בתחילה השבוע, הודיעה שרת הפנים כי "חוק האזרחות יעלה השבוע להצבעה כלשונו ובלי שינויים" והוסיפה כי היא מצפה מהאופוזיציה לתמוך בו. אלא שהקואליציה דוחה פעם אחר פעם את ההצבעה על החוק, מאחר וטרם הושגה פשרה עם חברי סיעת רע"מ, ואנשי האופוזיציה מסרבים לתמוך מבחוץ.