השייח' עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של איחוד האמירויות, אמר בראיון שפורסם הבוקר (רביעי) ב"וואלה!" כי הוא לא מודאג מחילופי הממשלה בישראל: "מה שהפתיע אותי מאז החתימה על ההסכם זה ההתרגשות בשתי המדינות מהמהלך הזה וכמה זמן ההתלהבות הזו עדיין נמשכת ולכן אני לא מודאג מחילופי הממשלה בישראל".

הראיון נערך על רקע ביקורו הרשמי הראשון של שר החוץ יאיר לפיד אתמול באמירויות. "הממשלה החדשה בישראל מאוד נלהבת מהיחסים עם איחוד האמירויות, וזה אומר לי שבסוף מדובר במהלך מדיני רחב הרבה יותר ושיש כאן תמיכה רחבה בישראל ונכונות גדולה להשקיע", הוסיף הבכיר האמירתי.

זאת, למרות שהיה מודאג מכך "שישראל תיכנס לשלב שבו היא עוסקת בענייני פנים, והיינו מאבדים מומנטום ביחסים בין המדינות. אבל שיחת הטלפון הראשונה שיאיר לפיד יזם כשר חוץ הייתה אליי. זה היה נחמד", ציין.

השייח' התייחס גם לסוגייה הפלסטינית, ואמר שהוא "אני מאמין שישראל צריכה במוקדם או במאוחר לפתור את הבעיה הפלסטיני. זה לא רק פוגע בתדמית של ישראל, אלא גם עלול להטיל ספק לגבי עתידה. זה אתגר גדול בשבילכם".

עוד אמר שישראל צריכה לטפל במצב ההומניטרי ברצועת עזה, להימנע מהסלמה מחודשת בירושלים, ולחזק את הרשות הפלסטינית.

עבדאללה הזכיר גם את הממשל האמריקאי, והביע מורת רוח מכך שהם לא מציינים את השם "הסכמי אברהם" בפומבי: "מה ההיגיון בלא לומר את השם הזה? הם הרי לא נגד ההסכמים אנחנו אוהבים את זה. אתם אוהבים את זה. אז מה הבעיה? אנחנו מדברים על בעיה שקשורה להיסטוריה, תרבות ודת. אז העובדה שחלק מהפתרון הוא דרך מסגרת שקשורה להיסטוריה, דת ותרבות זה משהו שצריך לשמוח לגביו".

עם זאת, הוא הסביר כי מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, כן משתמש במונח הזה בשיחות ביניהם. בסוף דבריו, הוא הביע תקווה כי ממשל ביידן ימשיך לדחוף את תהליך הנורמליזציה בין ישראל לבין העולם הערבי. 

לכתבה המלאה באתר "וואלה!" לחץ כאן.