יו"ר תנועת אמונים ואחד ממובילי המקימים של היישוב אביתר ביהודה ושומרון צבי סוכות שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל ורועי עידן בתוכניתם ב-103FM והתייחס למתווה עליו סיכמו ראשי היישוב עם ממשלת ישראל. "אני לא אוהב את ההחלטה לרדת מפה, אבל זו ירידה לצורך עליה. אני לא רוצה לרדת, אבל יש ממשלה והיא החליטה", הסביר סוכות.

בתחילת דבריו הוא ניסה להסביר מדוע השטח לא מוכר על ידי מדינת ישראל עדיין: "חלק מהסיפור של יהודה ושומרון זה שמימי השלטון הטורקי אף אחד לא עשה רישום של האדמות. האדמות של אביתר הן אדמות שאפשר להכריז עליהן כאדמות מדינה, אך עוד לא עשו את זה. בסופו של דבר,  אנחנו עמדנו בפני שאלה אמריקאית, או פינוי של המקום היום ושיהיו שם חגיגות של ערבים, או לבחור במתווה. זה מה שאמרה הממשלה".

סוכות טען כי "הלכנו עם המתווה כי יש לנו עוגנים שאני לא יכול לפרט עליהם כרגע שהתעקשנו עליהם, לא חתימות של ראש הממשלה נפתלי בנט, אלא דברים בירוקרטיים שפתרנו". עוד הוא הוסיף כי "בסופו של דבר, אנחנו הקמנו יישוב כסוג של הפגנה, אם היינו רוצים היינו פורשים שם חווה חקלאית ואף אחד לא היה נוגע בנו. מההתחלה אמרנו שצריך להקים ישובים חדשים, נמאס שעשרות שנים לא נותנים לנו לבנות בחבלי מולדת שלנו".

יו"ר תנועת אמונים המשיך להתעקש על עמדתו מול המראיינים, אשר אמרו כי הם אינם מבינים מדוע הוא עוזב את השטח, אם הוא בעצמו אומר שזו טעות: "אנחנו רוצים שהממשלה תבוא ותקים, אם לשם זה הולך? לא יודע, אבל זה מה שכתוב בסיכום. הירידה מהיישוב היא ירידה לצורך עליה. אנחנו לא אוהבים את ההחלטה, אני אומר לך בדמעות, אבל זו החלטת הממשלה. אני לא אוהב את זה שאני צריך לרדת מפה, אני לא רוצה לרדת עכשיו אבל יש ממשלה והיא מחליטה".

"אני עוקב אחרי עמודי הפייסבוק של הערבים באזור, אני אומר לך שהם מתוסכלים כרגע .הם אומרים שהם ימשיכו להילחם כי הם רואים את דגל ישראל מונף שם, הם רואים בתים והם יודעים שהם לא יכולים לעשות כלום", סיכם סוכות.