חוק החל"ת אושר היום (חמישי) בקריאה שלישית בכנסת, זאת לאחר שההצבעה הופסקה לאחר שחבר הכנסת וסגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה (ימינה) הצביע באחת ההצבעות פעמיים - פעם אחת עבור עצמו ופעם נוספת עבור חה"כ עידית סילמן. בעקבות הסערה שחולל קארה אישר יו"ר הכנסת, מיקי לוי, לליכוד לבדוק את הצבעות קארה בשבועיים האחרונים. 

יו"ר הכנסת מיקי לוי הכריז על הפסקה כדי שהיועץ המשפטי של הכנסת יבדוק את הדברים ולאחר בדיקה הודיע, כי "לאחר שהנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי, יחד עם מזכירת הכנסת ויועמ"שים נוספים, עם ח"כ קארה, ובנוכחות אמנם חלקית של ח"כ אוחנה שבנוכחותו נשאלה גם שאלה - לטובת שמירת טוהר ההצבעה תתקיים הצבעה חוזרת וההצבעות יימשכו כסדרן". הוא הוסיף כי הנושא נבדק ועל פי ההצהרה של ח"כ קארה הייתה הצבעה אחת בשוגג, מה גם ש"מיד עם ההצבעה הרים חבר הכנסת את ידו והודיע שהצביע בשוגג".

מלשכת קארה נמסר בתגובה כי "קארה הצביע בשגגה ממחשב לא נכון של ח״כ עידית סילמן והודיע במיידי על טעותו ליו"ר הכנסת על מנת שההצבעה תתוקן".

אביר קארה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אביר קארה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

סגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה הגיב לאירועי המליאה היום ומסר: "לסיכום הסערה בכוס תה: הצבעתי ממחשב לא נכון של חברתי שיושבת לידי, מתוך אינסטינקט וטעות. והדבר החשוב: הודעתי מייד על הטעות, באותו רגע. אגב ממילא היה לקואליציה רוב בהצבעה. חברי האופוזיציה שמעולם לא לקחו אחריות על מחדליהם שעלו בחיי אדם-אל תלמדו אותי איך מתקנים טעויות. אתם טובעים בחמאת מחדלי המירון ולוד שעוד מרוחה על ראשכם. אמשיך לפעול למען הציבור באהבה ומסירות".

במליאה סערו הרוחות ונשמעו קריאות לחקירה פלילית. חה"כ ד"ר שלמה קרעי אף הגיש תלונה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובה דרישה לפתוח בחקירה בעקבות החשד להצבעה הכפולה. בנוסף ציין כי "מי שגנב את קולות הבוחרים, מצביע גם פעמיים במליאה וגונב את ההצבעות. הכל "בטעות" כמובן. בושה!".

חה"כ אמיר אוחנה התייחס גם הוא לתקרית ואמר כי "לא מדובר בח"כ שישב לא במקומו והצביע בטעות, הוא הצביע פעם אחת ממקומו ופעם אחת מהמקום של סילמן". בשלב זה דורשים באופוזיציה לבדוק מחדש את כל ההצבעות של קארה שהיו בשבועיים האחרונים במליאה, על מנת לוודא שגם שם לא היו הצבעות כפולות.

יאיר לפיד, מנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
יאיר לפיד, מנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

חה"כ יואב קיש כתב בתגובה בטוויטר כי "לא מדובר בתקדים. בעבר שני מקרים של הצבעה כפולה הוגדרו עבירה פלילית ונגמרו בהדחת חבר הכנסת העבריין מתפקידו".

חה"כ אורי מקלב התייחס אף הוא להצבעה הכפולה במליאה ואמר: "הדבר לא מפתיע, הוא אשר אמרנו - זו קואליציה המובנת על שקר והונאה. זו לא מקריות, אלא שיטה ותרבות של שקר! נדרוש את בירור העניין עד תומו".

יו"ר עוצמה יהודית חה"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "בהתחלה הם גנבו את הבחירות ועכשיו הם גנבו את ההצבעות. ממשלת בנט, לפיד, עבאס - הפכה את הנוכלות לשיטה ונעשה הכל כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו".

מהליכוד נמסר כי "ממשלת ההונאה ממשיכה במדיניות 'אין הפתעות': מי שגנבו את קולות הימין והקימו ממשלת שמאל בתמיכת אנטי-ציונים, עכשיו גונבים הצבעות במליאה". 

דוד ביטן במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
דוד ביטן במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

במליאה התקיים דיון משולב על שתי הצעות החוק, ולאחר מכן החלו ההצבעות על שתי ההצעות בקריאה השניה. האופוזיציה בחרה את ההסתייגויות עליהן יצביעו, כאשר בהצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 8), התשפ"א-2021 יתקיימו לא יותר מ-100 הצבעות והצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 225 והוראת שעה), התשפ"א-2021 יתקיימו לא יותר מ-75 הצבעות בקריאה השנייה. יצוין כי בכל אחד מהחוקים יהיו לקואליציה עד שלוש הצבעות שמיות ולאופוזיציה עד שלוש הצבעות שמיות.

יו''ר הכנסת מיקי לוי מתווכח עם יואב קיש (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
יו''ר הכנסת מיקי לוי מתווכח עם יואב קיש (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

הלילה אישרה הוועדה המסדרת בראשות חברת הכנסת עידית סילמן ברוב קולות סדרי דיון מיוחדים, על פי סעיף 98 בתקנון הכנסת, בהצעת חוק הביטוח הלאומי הידוע גם כחוק החל"ת (תיקון מס' 225 והוראת שעה), התשפ"א-2021 ובהצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 8), התשפ"א-2021.