ישראל ביקשה לאחרונה מארצות הברית לעכב את תהליך הפתיחה מחדש של הקונסוליה האמריקאית בירושלים כדי לא ליצור קשיים פוליטיים לממשלה החדשה בעת הנוכחית, כך דווח היום (חמישי) ב"וואלה!" מפי בכירים ישראלים שמעורים בנושא.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו השתמש בשבועות האחרונים בסוגיית הקונסוליה לצרכיו הפוליטיים כדי לתקוף את הממשלה החדשה על כך שאינה יכולה לעמוד מול ממשל הנשיא ביידן.

הקונסוליה האמריקאית בירושלים ששימשה במשך למעלה משני עשורים כנציגות הדיפלומטית האמריקאית לפלסטינים, נסגרה ב-2019 על ידי ממשל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומוזגה אל תוך שגרירות ארצות הברית בישראל לאחר שזו הועברה לבירה.

הנשיא ג'ו ביידן הבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלו כי יפתח מחדש את הקונסוליה. במהלך ביקורו בישראל בחודש מאי, שבועות ספורים לפני השבעת הממשלה החדשה, הודיע שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן כי ארה"ב מתכוונת לעשות זאת בקרוב.

ג'ו ביידן ואנתוני בלינקן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן ואנתוני בלינקן (צילום: רויטרס)

בכירים במשרד החוץ בירושלים פנו בשבועות האחרונים למשרד החוץ בוושינגטון וביקשו שממשל ביידן יעכב את תהליך הפתיחה מחדש של השגרירות לפחות עד סוף הקיץ, כדי לאפשר לממשלה החדשה להתייצב. התכנית האמריקאית הנוכחית היא לפתוח מחדש את השגרירות במיקומה הקודם ברחוב אגרון שבמערב העיר.

בכירים ישראלים אמרו כי להבנתם ממשל ביידן מבין את המצב, מקבל את הבקשה הישראלית ולא ילחץ לקדם את הנושא בשלב זה. לדבריהם, ייתכן שהנושא יעלה מחדש לדיון בחודש ספטמבר. במשרדי החוץ הישראלי והאמריקאי סירבו להגיב לדברים.

לכתבה המלאה באתר "וואלה!" לחצו כאן