השר לבטחון פנים עמר בר לב התייחס הבוקר (שישי), בריאיון לתוכנית של ניסים משעל ברדיו 103FM, לתקיפת צה"ל בתגובה לטרור הבלונים. השר אמר כי לדעתו המשוואה בין ישראל לחמאס השתנתה: "לא על כל בלון נגיב כמו רקטה, אבל לא מדברים על בלון בודד שהפריחו אתמול אלא על מספר בלונים. לא נעבור על זה בשתיקה כאילו מדובר בחלק מחיי היומיום".

השר בר לב אמר כי לדעתו, מאז סיום מבצע "שומר החומות", חמאס מוחלש וחושש מתגובה ישראלית: "חמאס מבין שיש לנו רצון לשנות את הנוסחה שהייתה קרוב ל-20 שנה. עוד אמר השר בר לב כי אם חמאס "יבין את הרמז" שמאחורי התגובה הישראלית, יהיה ניתן לקדם מולו מספר מהלכים להקלה על המצב ההומניטרי ברצועת עזה: "אם הם יבינו שזאת הנוסחה אז אני מאמין שיש סיכוי למצב שונה בדרום". 

בהמשך, התייחס השר בר לב למשבר הפוקד את הקואליציה סביב העברת חוק האזרחות. בשעה שחברי סיעות מרצ ורע"מ הודיעו כי לא יתמכו בחוק, נשאלת השאלה האם גם כל חברי סיעת העבודה יצביעו בעדו. השר לביטחון הפנים אמר כי הוא ומפלגתו יתמכו בחוק: "מפלגת העבודה, בשלוש הפעמים שזה הגיע לכנסת בשנים שהייתי חבר בה, הצביעה בעד", ציין השר. "זה לא שלא המלצנו על עדכונים כאלה ואחרים של החוק. וחלק מהם נעשו. אנחנו נצביע עם הקואליציה", הוסיף.

כשנשאל האם הוא תומך בפשרה שהושגה בין הממשלה לתושבי המאחז אביתר שבשומרון, השיב השר: "אני חושב שכל פעולה בלתי חוקית לא צריך לאפשר אותה. כל התנחלות או מאחז בלתי חוקי, צריך לפנות".  עוד אמר שגם במסגרת הסכם פשרה אין הצדקה להקים במקום כל התנחלות או ישיבה במשך "הרבה מאוד זמן ואולי בכלל לא".

 

השר ציין כי הדבר נמצא בידיו של שר הביטחון "האם בסופו של דבר המבנים במאחז יישארו ריקים או שבתוך מספר חודשים או יותר תהיה שם ישיבה". בר לב אמר כי מדובר פשרה שאילו הייתה תלויה בו או באידאולוגיה שלו לא היה מסכים איתה. "אבל זה יותר טוב מאשר המצב ההפוך", אמר.  

בסוף השיחה התייחס השר למאבק למיגור הפשיעה בחברה הערבית. כשנשאל האם הוא יכול להתמודד עם האתגר, השיב: "אם לא הייתי מאמין שישי ביכולתי וביכולתה של המשטרה להתמודד עם התופעה הנוראה הזאת שהוזנחה במשך שנים רבות, לא הייתי לוקח על עצמי את התפקיד הזה". בר לב הוסיף כי אינו חושב שיש "פתרונות קסם", אך הבטיח שבטווח הבינוני והארוך "כל אזרח יראה את התוצאות החיוביות".