"שיסתדרו עם עצמם": חילוקי הדעות בתוך הקואליציה מקשים על העברת חוקים חדשים בכנסת, ובליבם סוגיות המפתח - חוק האזרחות ואיחוד המשפחות, שמעוררים הדים בכל צדי המפה הפוליטית. על הבעייתיות שבהרכב הקואליציה, ועל הקושי שלהם בהגעת להסכמות בסוגיות מפתח דיבר הבוקר (ראשון) ח"כ דוד ביטן (הליכוד) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, ואמר: "אני נותן לקואליציה הזו שנה".

עדיין לא החלטנו איך להצביע בקשר לחוק האזרחות", אמר ביטן. "הקואליציה מנהלת משא ומתן עם מרצ ועם חלקים מהעבודה ורע"מ, במקום לנהל משא ומתן איתנו. היא צריכה לנהל מו"מ עם האופוזיציה, ולא עם השמלאנים מהקואליציה. הם מצפים שאנחנו נתמוך בחוקים הימניים, והם יתמכו בחוקים של השמאל. נראה לך שככה ניתן להמשיך? שיסתדרו עם עצמם".



נס העלה בפני ביטן את האפשרות של הקואליציה להיתמך בהצבעות שנויות במחלוקת גם על ידי הרשימה המשותפת, כדי לייצר רוב של 67 ח"כים, על כך השיב חבר הכנסת מהליכוד: "יש להם רשת ביטחון, והם משלמים על הרשת הזאת. הם עשו הסכם קואליציוני עם רע"מ, ובהתאם הם מנהלים איתם משא ומתן על כל חוק. לכן הם לא יחזיקו מעמד, ואנחנו מאמינים שתוך שנה הממשלה הזאת תיפול".

בנט בישיבת הממשלה  (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
בנט בישיבת הממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)


"יש לנו עוד שיטה (להפיל את הממשלה)… אנחנו לא נתייחס אליה כרגע. כשזה יגיע - זה יגיע", הבטיח ביטן. "יש אפשרות להפיל את הממשלה, אבל לא עכשיו, ייקח זמן".

"הם יצרו סיטואציה בעייתית", המשיך, "הם יריבו לבד ביניהם. כיוון שאנחנו יודעים שהם יפסידו בהצבעות, אנחנו נחזיק. לכן, אצלנו חלק מהאנשים יכולים ללכת לישון בלילה וחלק יכולים להישאר (בכנסת) לטובת ההצבעות המהותיות. בסיטואציה כזאת לנו יש סיכוי גדול יותר להחזיק מעמד. אני נותן להם (לקואליציה) שנה".