ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התייחס הבוקר (שני) לכתב ההגנה שהגיש באמצעות עורכי דינו בתגובה לתביעת משפחת נתניהו נגדו. בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM הבטיח אולמרט: "זה בלתי נמנע שהדברים יעלו (בבית המשפט), לא בדרך המאופקת והמצומצמת שבה הגבנו בכתב ההגנה, אלא עם מלוא הפרטים שיהיו מאוד מביכים".

בפתח דבריו הסביר אולמרט מדוע דרש לשלוח את יו"ר האופוזיציה ובני משפחתו לבדיקה פסיכיאטרית: "אני כותב שם בכתב ההגנה שיש הלכה שקבע בית המשפט העליון. במקום שבו אדם דורש להגן על משהו, כשהוא התובע, הוא צריך לחשוף את עצמו. יש פה מתח בין הרצון הטבעי לפרטיות לבין הקריאה שלו בנוגע לעניין מהסוג הזה. ההלכה של בית המשפט אומרת שאם הוא רוצה להעדיף את הפרטיות שלו הוא יבטל את התביעה. אבל מכשהגיש את התביעה השיקול של חשיפת העובדות האמיתיות צריך לגבור. הם מוותרים על הזכות לפרטיות מרצונם ברגע שהם מגישים תביעה על העניין הזה".

"האמת היא שרבים, ואני בתוכם, חשבנו שזה היה מיותר מבחינתם להגיש את התביעה הזו, אבל מכשהוגשה תביעה אתה צריך להגיב עליה", הוסיף רה"מ לשעבר. "זה בלתי נמנע שהדברים יעלו, לא בדרך המאוד מאופקת ומצומצמת שבה הגבנו בכתב ההגנה, אלא עם מלוא הפרטים שיהיו מאוד מביכים. שתבינו שזו טעות שנכפתה עליי. הייתה תכנית שעשה עמית שלכם, רביב דרוקר, ששם היו ציטוטים כולל של בני משפחת נתניהו שמעידים על מצב כזה שקשה להכיל אותו. שהגברת צעקה למשל 'MA, BA'. אני לא ניסיתי להסתתר, אני הגבתי לתביעה שהוגשה נגדי עם ההגנה שתיחשף בבית המשפט. כל הדברים הללו יוצגו. אין לי כוונה להסתיר אותם". 

יכול להיות שזה לא יגיע לבית המשפט?
"אולי, אני לא יודע. שכרתי את שירותיו של עורך דין שזו התמחותו על מנת להיות ערוכים למשפט שנכפה עליי על ידי משפחת נתניהו". 

אתה מזכיר את מה שנחשף אצל דרוקר, אבל אתה לא פסיכיאטר. על סמך מה השתמשת בהגדרות הללו?
"אמרתי שאני לא פסיכיאטר. אני יכול להביא אין ספור ציטוטים של דברים דומים שנאמרו על ידי אנשי ציבור, אף אחד מהם לא פסיכיאטר. אף אחד לא חשד בי שאני פסיכיאטר, נדמה לי שאני די מוכר בציבור. במסגרת דיון ציבורי אינטנסיבי מאוד חריף אני הבעתי דעה על התנהגותם. כשיאיר נתניהו, הבן הטפיל החסר בושה הזה ששוכב שם בבית וכותב שגנץ חולה נפש..."

אילו ראיות יש לך לזה שהם חולי נפש?
"אני לא צריך להביא ראיה. זירת המשפט היא לא התכנית הפופולרית של גולן יוכפז וענת דוידוב". 

כשנשאל מדוע לא סיפק ראיות בכתב ההגנה לטענותיו נגד משפחת נתניהו, השיב אולמרט: "לא צריך להגיש הוכחות בכתב הגנה, אלא להציג טיעונים נגדיים לכתב התביעה. אני אציג בבית המשפט. לרגע לא היה רושם שהדברים נאמרים על ידי פסיכיאטר או מומחה לרפואה. אני דיברתי כאיש ציבור שמביע דעה על ההתנהגות שלהם, ואת הדעה הזו בדיוק, שמדובר במשפחה מטורפת. את שאר שמות התואר אמרו עשרות אחרים". 

הוא ציין עוד כי "רמטכ"ל לשעבר כתב שצריך לאשפז את ראש הממשלה. אז הוא חשב שהוא בריא נפש? ההגנה שלי היא שההתנהגות שלהם מדברת בעדה, ושבמסגרת הדיון הציבורי זו הבעת דעה לגיטימית על איש ציבור. איש ציבור לא נהנה מאותה הגנה של אנשים שאינם אנשי ציבור. לכן אפשר לומר עליו דברים שהם ביקורת חריפה ולגיטימית". 

אתה רומז שם לזה שראשי מדינות מודעים למצב של נתניהו?
"את זה אחשוף בבית המשפט, אבל בהחלט אנחנו אומרים את הדברים הללו כי הם משקפים מציאות מוכרת וידועה בהתייחסות להתנהלות של משפחת נתניהו, כפי שכולנו היינו עדים לה במשך שנים רבות. אם נתניהו היה מוותר על הפיתוי ונמנע מהגשת התביעה, כל הדברים הללו לא היו עולים לדיון ציבורי ולא נחשפים בבית משפט". 

על אילו ראשי מדינות אתה מדבר?
"אני יכול להזכיר לכם כמה דברים שהם לא ביטוי של המחלה, אבל של צורת ההתנהלות של ראש הממשלה לשעבר. כל מה שאמרתי הוא כולו בתחום חוות הדעת הציבורית הלגיטימית שמשתמשת בביטויים כאלה כחלק מהוויכוח". 

כתבת שידוע לך שרעיית ראש הממשלה אושפזה באירופה. 
"בבוא הזמן הדברים ייחשפו, אני לא ממציא דברים. אני נעניתי ברצון לבקשה שלכם להתראיין, כי אני חושב שהדיון הציבורי בגבולות מה שנכון לומר הוא לגיטימי. מי שפרץ את הגבולות האלה זה אדון נתניהו ורעייתו, שהיא מזמן לא אדם פרטי". 

כלומר, יש לך הוכחות?
"אני נתבעתי על ידי משפחת נתניהו, והתביעה הובאה לידיעת הציבור". 

האם אתם מתבססים על מקור רפואי באוסטריה?
"הכל תדע כשננהל את המשפט. כתב ההגנה הוגש לבית המשפט בדרך הנדרשת. כל הדברים שנאמרו בכתב ההגנה הם דברים שיש להם גיבוי".