"שקד נכנעה לרע"מ": הביקורת מהאופוזיציה כלפי כינון חוק האזרחות החדש נמשכת גם הבוקר (שני). ח"כ יואב קיש (הליכוד), שוחח עם ענת דוידוב וענת יוכפז ב-103FM, וביקר בחריפות את ראשי ימינה, ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד, על ההסכם הקואליציוני שהוביל אותם לתמיכה במבנה השנוי במחלוקת של החוק: "חוק של הוראת שעה מחורר שבו שקד נכנעה לכל הדרישות של רע"מ ומרצ, להצביע לדבר הזה זה פגיעה בביטחון. ביטחון זה להעביר חוק הגירה מסודר שאנחנו תומכים בו".

על השאלה מדוע לא העבירו חוק הגירה ב-12 שנות שלטון נתניהו, ענה קיש: "החוק הזה הוצג על איילת שקד היא אמרה שהיא תעביר אותו ב-2018 לדעתי קראה לזה התחייבות בחירות. יש לי ביקורת כלפי מה שלא עשינו, ויש הרבה דברים שלא עשינו, אבל אפשר לדבר שעות על 12 השנים האחרונות. עכשיו המצב הוא שהוראת השעה מחוררת בצורה חסרת תקדים, בפשרות מטורפות, שקד, בנט וחבורתם מכרו את ישראל בפעם העשירית תמורת הסכמה קואליציונית. האופוזיציה, במקרה הזה, נלחמת בכול הכוח בהחלטה השגויה של הקואליציה, למען ביטחון ישראל, ואני מקווה שנפיל אותה".

"אני רואה שיש נטייה לתקוף את האופוזיציה", המשיך סגן שר הבריאות לשעבר. "אני מציע לכם להתייחס לקואליציה. מי שמכתיב מה הולך במדינת ישראל, למי שלא הבין, זה כבר לא רה"מ לשעבר נתניהו. מי שמשפיע זה איילת שקד ונפתלי בנט, והם עושים מהלך שבונה קואליציה עם רע"מ ומרצ ומפורר את חוק הכניסה לישראל".

"השרה שקד יכולה להגיע לסיכומים שיחוררו את החוק", התייחס חבר הליכוד להסכם הקואליציוני עם מפלגת רע"מ אליו כבולה שרת הפנים. "אנחנו רוצים חוק הגירה שלא יהיה מצב בו יש שרה שנכנעת לדרישות של מפלגות אנטי ציוניות, שפוגעת בזהות היהודית של מדינת ישראל. זה המצב נכון לעכשיו, החוק הזה לא עוזר ויש לנו קואליציה ושרת פנים שפוגעים בזהות היהודית של מדינת ישראל ולזה לא ניתן יד".

קיש נימק את הסיבה מדוע יצביע נגד חוק ההגירה: "יש קואליציה שעושה צחוק מהוראת השעה, מכיוון שכך הדבר אנחנו לא ניתן לזה יד. אני אגיד את הצביעות הנוראית, קואליציה שמעבר לזה שהם גונבים קולות, הם מצביעים כפול בכנסת".