יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו פתח היום (שני) את ישיבת סיעתו ותקף את ראש הממשלה נפתלי בנט על רקע משבר חוק האזרחות: "ממשלה שלא מסוגלת לשמור על אופיה היהודי של מדינת ישראל, אסור שתכהן עוד יום אחד".

"הדרך היחידה לבלום הגירה פלסטינית הוא לחוקק את חוק יסוד ההגירה, שיסגור את הפרצה הזאת אחד ולתמיד. חוק שמרצ ורע"מ לא יעררו עליו. במקום לקיים מו"מ איתנו הם ערכו מכירת חיסול עם עבאס", אמר.

נתניהו עקץ על הקואליציה המגוונת, והמשיל אותה לסיפור הילדים הנודע, "סבתא בישלה דייסה": "כדי להיות רה"מ עם שישה מנדטים, בנט בישל דייסה - נתן ללפיד, נתן למרצ, נתן לעבודה, נתן לרע"מ. ורק למפלגות הימין לא נשאר".

"בימים האחרונים הצענו לקואליציה פתרון ציוני פשוט", ציין ראש הממשלה לשעבר. "אמרנו להם, בואו נאריך בחודשיים את החוק הקיים ונעביר מייד, עוד היום, את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית. הם סירבו". 

הוא המשיך בקריאה לבנט: "אם אכפת לך מהמדינה ולא מהכיסא שלך, אם אתה רוצה למנוע הגירה פלסטינית- קבל את ההצעה של סמוטריץ'. הארכת חוק האזרחות בחודשיים תמורת העברה בטרומית את חוק ההגירה".

"במקום לקיים מו״מ איתנו, הממשלה הייתה עסוקה במכירת חיסול למנסור עבאס כדי לשכנע אותו להעביר את החוק", הוסיף. "בנט רוצה 'ללכת עם ולהרגיש בלי'".