לאחר שסירב לתמוך בהקמת הממשלה, אך הבהיר כי הוא יצביע בעוד רוב החוקים עם הקואליציה, שוב הפתיע הלילה (בין שני לשלישי) חבר הכנסת עמיחי שיקלי (ימינה), כאשר החליט להתנגד לחוק האזרחות. שיקלי לא הוכרז עד כה כמורד, אך לא מן הנמנע שבימינה יחליטו לשנות את עמדתם בנושא ולפעול על מנת להכריז עליו ככזה כעת.

"הלילה קיבלנו הוכחה לבעייתיות של ממשלה שאין בה רוב ציוני מובהק. כזו שמתחילה את הלילה עם הארכת חוק לשנה ומסיימת אותו עם הארכה לחצי שנה, שמתחילה עם 1,500 היתרים ומסיימת עם למעלה מ 3,000", כתב חבר הכנסת בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "ישראל צריכה ממשלה ציונית מתפקדת ולא שעטנז שתלוי על בלימה בקולותיהם של רע״ם ומרצ". ושיהיה ברור - אם החוק היה מגיע ככתבו כלשונו בלי כניעה למרצ ורעמ - הייתי מצביע בעדו". 

כזכור, מליאת הכנסת דנה במהלך הלילה בחוק האזרחות, שנפל בסופו של דבר - לאחר שתוצאות ההצבעה השמית היו 59 תומכים מול 59 מתנגדים. את הסערה עוררו מספר ח"כים, בהם שיקלי, שהצביע נגד החוק, זאת לאחר שעל פי הדיווחים הופעל עליו במהלך הלילה מסע לחצים עז משני צידי המפה הפוליטית. לאחר נפילת החוק דווח כי בימינה שוקלים להכריז על שיקלי כפורש, זאת בעקבות הצבעתו המנוגדת לעמדת המפלגה. עוד דווח כי שקד שוקלת להעלות פעם נוספת את החוק להצבעה במליאה.

עמיחי שיקלי (צילום: דוברות ימינה)
עמיחי שיקלי (צילום: דוברות ימינה)

זו אינה הפעם הראשונה בה חבר הכנסת מעורר סערה בשל התבטאויותיו השונות, כאשר האירוע האחרון התרחש בחודש שעבר. אז שיקלי דן בראיון בגלי צה"ל בהסתייגות הפנימית בקרב חברי מפלגתו באשר להקמת ממשלת "גוש השינוי": "אם אוכרז כחבר כנסת מורד, האופציה הבאה היא להקים מפלגה בעצמי". במקביל הבהיר כי אם אכן תוקם הממשלה: "אשתדל לעשות כל מה שאני יכול לקידום הנושאים להם התחייבתי".

בסוף חודש מאי פורסם כי חבר הכנסת, המכהן מטעם סיעת ימינה, קיבל הצעה מיו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', זאת במהלך שיחה בין השניים. לשיקלי הוצע להצטרף למפלגה ואף דובר על מקום ברביעייה הראשונה. עם זאת, בסביבת סמוטריץ הכחישו את ההצעה לצירופו לרשימה.

כזכור, עם קידום המגעים להקמת ממשלה בחסות "גוש השינוי", ניסח שיקלי מכתב ליו"ר מפלגתו, בו כתב כי "כמו רבים וטובים אני מאמין שהליכה לבחירות חמישיות היא אפשרות רעה מאוד, מוצא אחרון. כמו רבים וטובים, אני מאמין כי נכון יהיה להגביל כהונת ר"מ בישראל, וכי ריענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים היא חיוניך לקיומה של דמוקרטיה בריאה. אך לא בכל מחיר!"