חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM והתייחס לניצחון האופוזיציה הלילה במליאה, כאשר חוק האזרחות, אותו קידמה הקואליציה, לא הצליח לעבור בכנסת.

"לא יודע אם אפשר לקרוא לזה ניצחון פירוס אבל אפשר לקרוא לזה תחילת סופה של הקואליציה", פתח זוהר, והסביר את דבריו "משום שתפקוד וניהול הקואליציה רק הוכיח שימיה של הממשלה לא בהכרח יכולים להיות ארוכים והבהיר שאין קואליציה, יש ממשלת טלאי על טלאי שלא יודעת להסכים על שום דבר. אין בינה לבין עצמה שום קשר, לכן אנחנו רואים שגם הקמת הקואליציה שקמה בחטא לא מובילה לתפקוד תקין שיועיל לאזרחי ישראל ובטח שלא שומר על ביטחון ועתידה של ישראל".

עוד הוסיף כי "ההחלטה המטופשת של הקואליציה להביא את זה כהצעת אמון היא שגרמה לשיקלי להתנגד. ההתנגדות שלו היא שהכריעה את התוצאה והבאנו תיקו שגרם לחוק לא לעבור".

"מעבר לכך", המשיך לבקר את הקואליציה, "גם ראינו איך עושים עסקאות מרחיקות לכת שמסכנות את ביטחון ישראל עם מנסור עבאס. במקום לעשות איתנו הסכם ולהביא את חוק יסוד ההגירה ובכך לפתור את הסוגיה. הדבר הזה מראה עד לאן הם מוכנים ללכת כדי להיאחז בכיסא ראש הממשלה או בתפקידי השרים השונים. זה מוכיח שלא מדובר בקואליציה אידיאולוגית ערכית אלא אופורטוניסטית שמחפשת קודם כל את התפקיד והמעמד ואזרחי ישראל זה לא הדבר שמעניין אותם".

הוא תהה מדוע "פוגעים בביטחון אזרחי ישראל ובעתיד המדינה?", וענה: "בשם הרצון לפגוע בנתניהו".

כשעומת עם העמדה לפיה הרצון החמור יותר היה למנוע בחירות חמישיות, שלל אותה, וטען הפגיעה בביטחון מגיעה מהרצון לפגוע ביו"ר האופוזיציה: "יכלו להקים ממשלה איתנו והיינו מוכנים לפשרות מרחיקות לכת. הם פשוט רצו לפגוע אישית בנתניהו, בשל אופורטוניזם זול של בנט שרצה להיות רה"מ בכל מחיר, ששיחק משחק לא מכובד שפגע בסוף במדינת ישראל ובימין.

"ועדיין אנחנו יכולים לפתור את הבעיה מיד, שיקדמו איתנו את חוק יסוד ההגירה והאמן לי שכל הסוגייה תיפתר לא באופן מחורר כפי שרצו, ובא לציון גואל. זה מראה שהאידאולוגיה לא מה שמנחה אותם, מה שמנחה אותם זה נקמנות וילדותיות. זו גישה שלא יכולה להנהיג את ישראל נקודה".

"אני יכול להגיד שהלכה למעשה הקואליציה מראה פעם אחרי פעם שהיא לא יודעת לתפקד", טען חבר הכנסת. "עם כל מה שהיא הצליחה להעביר, אנחנו בתקופה כזאת היינו מעבירים פי ארבע ממה שהם העבירו".

בסוף דבריו, אמר זוהר כי הקואליציה "לא האמינה שתהיה אופוזיציה כזאת לוחמת. אני לא מסתכל על זה שזכינו בהצבעה, אלא שהוכח לציבור שהקואליציה לא יודעת לשמור על הביטחון המדינה ושלא יודעת לתפקד".