"קרה משהו הלילה, אנו צריכים לעשות בדק בית ולהמשיך הלאה". את הדברים אמר הבוקר (שלישי) יו"ר רע"מ מנסור עבאס כששוחח עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM, בהתייחסו לנפילת חוק האזרחות הלילה במליאת הכנסת.

"עמדתנו על החוק ידועה. שנים רבות אנחנו מצביעים נגדו. הגענו להסכמות הלילה עם רה"מ ושרת הפנים, ועל כן עברנו לעמדה של הימנעות. אחרי שההצבעה הייתה על אי האמון בממשלה היינו צריכים להתייחס, ולכן הצבענו בעד", הסביר את הסיבה לתמיכתו בהוראת השעה. 

הוא הבהיר כי הצביע בעד חוק איחוד המשפחות "כדי לשמור על הממשלה שלא תיפול ותקום שוב ממשלה אחרת".

עבאס כפר בדבריו של מיקי זוהר, לפיו זוהי תחילת סופה של הקואליציה: "דווקא האופוזיציה שלושה שבועות מקבלים על הראש, לא מצליחים לשבור את הקואליציה ואת הקוהרנטיות שלה גם לאחר עשרות הצבעות.

חבר הכנסת הכיר בכישלון הקואליציוני הלילה, אך הבהיר כי מדובר מבחינתו באירוע חולף: "קרה משהו הלילה, אנו צריכים לעשות בדק בית ולהמשיך הלאה. יש אתגרים רבים שעומדים בפני הממשלה הזאת, חלקם קשורים לחברה הערבית וזה חשוב לנו, אבל שנתיים אין ממשלה, אין תקציב מדינה ולכן חשוב לנו שהממשלה תאריך ימים ותתפקד כמו שצריך".

כשנקבו בפניו את המספר "3,000 מקרים של איחוד משפחות", התחמק: "אף אחד לא ספר, נקבעו כללים הוגנים שמתייחסים להיבטים שונים של הנושא. במשך 17 שנה היו מאריכים את החוק מבלי לדון דיון רציני וענייני. הפעם מכיוון שכולנו נמצאים בשותפות בתוך הקואליציה היה לנו זמן לשבת להציג את הדברים, לנסות לשכנע ולשמוע".

עוד הסביר את הסיבה לפיה שני חברי מפלגתו הצביעו בעד ושניים נמנעו: "נמנענו כי הגענו להצבעות. בסופו של דבר מאחר וההצעה הייתה הצבעת אי אמון בממשלה היינו צריכים לאזן את העמדה שלנו, שניים נמנעו ושניים הצביעו בעד".

"מה שחשוב בנושא הזה זה הטיפול בהשלכות של החוק הזה ברמת חיי היום יום, זכויות, בריאות, חינוך, רווחה, תעסוקה", הדגיש, וציין כי חלק מההסכמות שהגיע עם ימינה הן "בהיבט המהותי של החוק שמונע איחוד משפחות ומוארך מדי שנה. הסכמנו להעביר את הוראת השעה לחצי שנה ולבחון את החוק מכל מיני היבטים במשך הזמן".