"שיקלי הבטיח שלא יצביע נגד, אי אפשר לסמוך עליו": הסערה סביב חוק האזרחות שהתחוללה אמש בכנסת, הביאה לזעם בימינה על חבר המפלגה, ח"כ עמיחי שיקלי. חברת הכנסת שירלי פינטו, ביקרה אותו בחריפות, ואמרה בראיון בכאן ב' כי הוא לא אלא "ביביסט שבא לחפש כסא, צריך להכריז עליו כפורש".

"הוא שם אצבע בעין של כל אזרחי ישראל", הוסיפה. "אי אפשר לסמוך על שיקלי, הוא נתן פה מילה לכל כך הרבה חברי קואליציה, לשרה שקד, ואמר שיהיה בסדר ויצביע בעד או מינימום יימנע. הוא פשט הפר את המילה שלו, הצביע נגד. המינימום הוא שתהיה לך מילה".

"אני יודעת שהוא התחייב ואמר שבהצבעות אי אמון הוא יימנע או יצביע בעד, ובסופו של דבר הצביע נגד. זה מראה את השותפות העמוקה שיש לו לנתניהו ולטיבי באופוזיציה. הוא לא איש הימין שהוא מתיימר להיות, הוא פה נטו בשביל ג'ובים פוליטיים, הוא רוצה להצטרף לליכוד", קבעה בנחרצות ח"כ פינטו.

בסוף דבריה, קראה "להטיל עליו סנקציות. אי אפשר לעבוד איתו, אי אפשר להתנהל ככה".

שירלי פינטו, ימינה (צילום: ליאת פיג'ו)
שירלי פינטו, ימינה (צילום: ליאת פיג'ו)

בתוך כך, השר זאב אלקין (תקווה חדשה) שוחח עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, תקף את האופוזיציה, ואת חברי מפלגתו לשעבר: "הרשימה המשותפת קיבלה הישג אדיר בסיוע של בנימין נתניהו וחברי הגוש שלו. מי היה מאמין שזה יכול לקרות? פעם אמרו או ביבי או טיבי, מהיום ייאמר גם ביבי גם טיבי".

"אנחנו לא באים בטענות לאף אחד", התייחס אלקין לשאלה האם בקואליציה נוטרים טינה לאופוזיציה בעקבות ההצבעה, "אבל אני חושב שבסוף מי שיבוא בטענות זה הציבור, כי יש פה סוגיה שלפני כמה שבועות, כשהיה ראש ממשלה, בנימין נתניהו הגדיר אותה כחשובה לביטחון המדינה".

"יותר מזה, מי שהיה ראש השב"כ בזמן שחוקק החוק, ח"כ מהליכוד אבי דיכטר, כתב מאמר לפני שבוע והסביר איזה נזק גדול יהיה לביטחון המדינה אם החוק לא יאושר", אמר עוד. "הם (באופוזיציה) קיוו שהם יפילו את הממשלה כי זה חוק רגיש, בסוף הממשלה לא נפלה ומה שנפל זה חוק חשוב של איחוד משפחות, וביטחון המדינה נפגע. היחידים שחוגגים, ובצדק, הם הרשימה המשותפת. נתניהו וחבריו הפכו לאידיוטים שימושיים של הרשימה המושתפת, והביאו להם את ההישג הזה מבלי לקבל דבר".

לקביעה של מגל שטען שזהו ניצחון של האופוזיציה, טען השר: "האופוזיציה לא השיגה דבר, וחוק איחוד משפחות לא בתוקף. יכנסו לפה פלסטינים במסגרת איחוד משפחות, כולל כאלה שירצו לנצל את זה לצרכי טרור. הדבר היחידי שהבטיחה איילת שקד (במסגרת הפשרה) זה לתת מעמד תושבות, לא אזרחות. עכשיו אנשים יקבלו אזרחות כתוצאה מכך שהחוק לא עבר. אלה שכבר נמצאים בארץ ויש להם מעמד מסוים, ישדרגו בצורה מסוימת את המעמד שלהם, מבלי לתת להם אזרחות כמו שממשלת נתניהו עשתה בעבר".

זאב אלקין  (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
זאב אלקין (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"עשינו מאמץ מקסימלי כדי להביא לאישור החוק", הוסיף השר. "אם הייתי אומר לכם לפני שבוע ששני חברי רע"מ יצביעו בעד החוק, וכל מרצ תצביע בעד החוק הייתם אומרים שאני הזוי". "הבעיה לא הייתה החוק", הסביר. "הליכוד האריך את החוק במשך כמעט 20 שנה, אז אם היה חושב שיש בעיה בנוסח החוק - מזמן הוא היה משנה. אין תיקון שמישהו מבקש".

אלקין מתח ביקורת על התנהלות האופוזיציה בהצבעה בכנסת: "זה מצחיק, הם הצביעו נגד הנוסח עכשיו יצביעו בעדו". השר המשיך לעקוץ את מפלגת הליכוד: "חוק יסוד ההגירה לא קשור בכלל לסוגייה הזאת של חוק איחוד משפחות, קראתי אותו, אין בו סעיף שנותן מענה לחוק איחוד משפחות. זה ספין יפה. הקואליציה הוכיחה שהיא יכולה, בסיטואציה כמעט בלתי אפשרית, להפגין לכידות גבוהה. לכן, כל מי שחולם שהממשלה תיפול יצטרך לחכות הרבה זמן. נתניהו היה בטוח שיש לו 61 בכיס להפיל את הממשלה".

"אני נשארתי נאמן, הצבעתי אותו דבר שהצבעתי קודם", הוסיף. "תמכתי בחוק קודם, ועכשיו לא הייתה לי זכות הצבעה, אבל פעלתי בעד החוק שהאמנתי בו לפני 20 שנה. תשאל אנשים שהסבירו שנה אחרי שנה שזה חשוב לביטחון המדינה והיום הצביעו נגד זה".