השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על נפילת חוק האזרחות, אותו כינה "חוק לא טוב", אך הסביר כי הצביע בעדו בעקבות הבטחה שקיבל מראש הממשלה נפתלי בנט בעניין: "קיבלתי הבטחה מראש הממשלה שיפתיע אותי לטובה, הרבה מעבר לציפיות שחשבתי. הטיפול שלו משביע את רצוני ומדהים אותי". 

פריג' הסביר כי "כשאנחנו מדברים על מספרים וסוחרים במשפחות שסובלות, חשוב לחזור ולהדגיש שאנחנו מדברים על אנשים שחיים איתנו עשרות שנים ושיש להם ילדים ובני זוג ישראלים. אנחנו לא מדברים על יבוא אנשים, אלא על לתת מעמד וזכויות בסיסיות למי שחי בתוכנו. הדיבור על מכסות עושה זילות לאדם, ואני רוצה לקחת את זה למקומות הנכונים. לכן אני נגד החוק הזה ולכן אני הצטערתי כשהוא נפל".

הוא הוסיף: "החוק הזה הוא אנטי יהודי ואנטי דמוקרטי – חביב האדם שנברא בצלם, וגם הערבי הוא אדם. חוק שבא ואומר שליהודי מותר להתאהב ולערבי לא, זה חוק לא טוב, אבל הצבעתי לו לתקופה של חצי שנה כי קיבלתי הבטחה מראש הממשלה שיפתיע אותי לטובה, הרבה מעבר לציפיות שחשבתי. הטיפול שלו בעניין משביע את רצוני ומדהים אותי".

פריג' סיפר כי "בחודש האחרון הספקתי לשבת באופן אישי עם ראש הממשלה בנט אולי ארבע או חמש פעמים. חבל שכל אדם שהוא דמוקרט ומדבר ענייני, הוא הופך להיות בעיניי החברה לשמאלן. ועדיין, אני חוזר ואומר החוק הזה צריך לעוף מהעולם".

הוא סיכם: "אני חושב שאתמול פספסנו הזדמנות חשובה לתת קצת אוויר לנשימה לאלפי משפחות במדינה. כל יום, בסוף היום, אני חוזר לכפר קאסם ורואה כמה משפחות סובלות מתת תנאים, מעוני ומפשע בגלל הפירוד בין בני הזוג. אני קיוויתי שהפעם אצליח להביא להם בשורה אחרת".