שרת הפנים איילת שקד התראיינה הערב (שלישי), לראשונה מאז הבחירות, התייחסה לכישלון הקואליציה בהעברת חוק האזרחות, תקפה את בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' על התנגדותם לחוק וסיפרה כי היא מתכוונת להביא את החוק שוב בשבועות הקרובים: "אנחנו נשיג רוב".

כשנשאלה האם היא מרגישה שצדקה בחששותיה להיכנס לממשלת האחדות, אמרה: "עד עכשיו קיבלנו החלטות מצוינות, מצעד הדגלים אישרנו, מגיבים על הבלונים מהרצועה, הגענו לפשרה טובה בנושא אביתר, מתקדמים יפה".

"בנושא של איחוד משפחות זה עניין מורכב, מי שפגע באינטרסים של מדינת ישראל זה נתניהו וסמוטריץ' בעיקר שפגעו במדינת ישראל כשהתנגדו לחוק הזה, פעם ראשונה שמפלגת אופוזיציה לאומית מתנגדת לחוק הזה מצרכים פוליטיים".

היא הוסיפה: "צר לי על סמוטריץ' שהפך לאדם מאוד קיצוני, אני היחידה שלא האמינה שהם יצביעו בסוף נגד. רק אתמול בצהריים ראיתי שהם הולכים לבגוד בערכים שלהם ולהפיל את החוק".

שקד סיפרה כי "מרצ ורע"מ עשו מצידם צעדים קשים, דווקא הגורמים האלו גילו אחריות והצביעו בעד החוק הכי שנוי במחלוקת בציבור שלהם, הם עשו כאן מהלך לא פשוט ומי שהפיל את החוק היה ח"כ עמיחי שיקלי שהצביע נגד המדינה. לא אדבר כאן על מה נעשה איתו, מבחינתי ההצבעה שלו הייתה אכזבה גדולה מאוד".

היא ציינה כי היא "מתכוונת להביא את החוק שוב בשבועות הקרובים, ואנחנו נשיג רוב. ברגע שהפילו את החוק יש 15 אלף פלסטינים שיכולים לקבל אזרחות, בניגוד לשקרים של הליכוד מדובר ב-1,600 פלסטינים וגם פריג' הוציא הבהרה.  היום אגב נציגים באופוזיציה מבינים את גודל הטעות".

כשנשאלה האם הסתיים הרומן שלה עם הימין ענתה בתקיפות: "מחנה הימין זו לא נחלתו של נתניהו. אני אשת ימין, מייצגת את הימין, לא שיניתי את האידאולוגיה והדעות שלי, עובדת במשרד הפנים עבור כל אזרחי ישראל אבל גם עבור הציבור שלי והאידיאולוגיה שאני מייצגת. זו ממשלת אחדות עם הרבה קצוות, בממשלה הזו יש עמוד שדרה אידיאולוגי ימני וגוש ימני מוצק ומובהק, רוב ימני בקבינט, ואנחנו מצליחים לא פחות מהממשלה הקודמת".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריה של שקד: "גאים בכך שבלמנו הלילה את מכירת החיסול של בנט ושקד למנסור עבאס, כולל איזרוח אלפי פלסטינים. מי שהפרה את כל הבטחותיה לציבור והקימה ממשלה מסוכנת עם מרצ ורע״מ לא תטיף לנו מוסר. נביא את חוק יסוד ההגירה - החוק היחיד שימנע כניסת מסתננים פלסטינים לישראל -  ונראה אם שקד תצביע בעדו".

מהציונות הדתית נמסר בתגובה: "זה כבר הפך לשיטה. איילת שוב משקרת. איילת מכרה את האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל למנסור עבאס. מנענו אתמול את זכות השיבה הפלסטינית. שותפיה אומרים שהיא מכרה להם אישורי כניסה לאלפי משפחות פלסטיניות תמורת שימור הכסא ושרידותה הפוליטית".

"כפי שאמרנו שוב ושוב זו ממשלה מסוכנת ויש להפילה במהירות האפשרית. לשמחתנו אנחנו כבר רואים בקיעים בקואליציה המוזרה הזאת. הם ימשיכו לעבוד בשביל הכיסא, אנחנו נמשיך לעבוד בשביל עם ישראל".