חילופי ההאשמות בכנסת: לאחר הודעת הליכוד היום (שלישי) כי החליטו לקזז את ח"כ מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה) לזמן ההלוויה והשבעה של אחותו ז"ל שנפטרה היום, הגיע הלוי לכנסת הערב ועורר סערה במקום. 

לטענת האופוזיציה התרחש "אירוע חסר תקדים", כאשר חבר הכנסת שיושב שבעה הגיע להצבעה תוך הפרת הקיזוז. ח"כ יריב לוין, יו"ר סיעת הליכוד: "זהו שפל שלא היה כדוגמתו. שימוש הכי ציני שיכול להיות באבל של אדם כדי לנסות לגנוב הצבעה. למרות כל התרגילים המבישים האלה, האופוזיציה תמשיך לפעול בנחישות כדי להפיל את הממשלה, וכמה שיותר מהר".

מנגד, חברי הקואליציה טוענים כי האופוזיציה קיזזה את הלוי עם יואב בן צור שבפועל ישב במליאה והצביע, כך שלא נותרה ברירה אלא להביא את חבר הכנסת שעתיים אחר הלווית אחותו לצורך ההצבעה.

מתקווה חדשה נמסר: "הבהרה בעקבות שקרי הליכוד: ח״כ יואב בנצור קוזז מול ח״כ יצחק הלוי עד סוף השבעה על אחותו שנפטרה היום! הדבר סוכם בין-היתר בהלווית אחותו של יצחק הלוי, בין בנצור לשר סער".

עוד מסרו כי "משום מה בנצור הגיע להצביע, ואז טען הליכוד כי יש ״לנייד״ הקיזוז לגילה גמליאל. קיזוז הוא לעולם שמי ואף פעם לא מתנייד. מצער שגם במצב כזה האופוזיציה בחרה לשבור את מילתה ולהתנהג בחוסר אנושיות".

לטענה זו מגיבים באופוזיציה בהבהרה: "סוכם שהקיזוז יהיה מול חבר כנסת מהאופוזיציה, כפי שיודיע לפני כל הצבעה מרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, לח"כ שרן השכל. לפני ההצבעה הזו הודיע לוין שהקיזוז יהיה מול ח"כ גילה גמליאל, ובשאר ההצבעות הקיזוז יהיה מול ח"כ יואב בן צור".

ח"כ מירי רגב (הליכוד), הגיבה לדברים בחשבון הטוויטר שלה: "כמה נמוך הקואליציה הזאת יכולה לרדת, הם מצליחים להתעלות על כל דמיון. נתנו קיזוז לח"כ מאיר יצחק הלוי שאמור לשבת שבעה, היינו אנושיים, זה מקרה הומניטרי. מה הם עושים? הם משתמשים בקיזוז שנתנו להם כדי לגנוב את ההצבעה. כי לגנוב הצבעה מתעלה על כל אבל. בעוד מי שקיזזנו אינה נמצאת בכנסת".

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), צייץ גם הוא: "הליכוד נתן לח״כ מאיר יצחק הלוי קיזוז לאור האבל בו הוא שרוי. הפלא ופלא, גדעון סער מנחה אותו להגיע בכל זאת להצבעות. הרמייה והשקרים ממשיכים. איזה בזיון".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף: "קואליציה של נוכלים ערלי לב. אחרי שביקשו וקיבלו קיזוז הומניטרי לח"כ מאיר יצחק הלוי שיושב שבעה על אחותו, הקואליציה הביאה אותו מהשבעה להצבעה עכשיו על חוק הפיצול כי אין לה רוב בגלל התנגדותו של אלי אבידן. פתאום נעלמה האנושיות, ובעיקר נעלמה ההגינות המינימלית ומשחקים מלוכלך. בושה וחרפה".

גם בקואליציה מיהרו להגיב, יו״ר סיעת יש עתיד ומ״מ יו״ר הקואליציה, ח״כ בועז טופורובסקי צייץ: "כמה רחוק יילכו באופוזיציה. כמה שפל. כמה נמוך. מלווית אחותו,היה צריך להחזיר את ח״כ הלוי להצבעות במליאה, לאחר שהאופוזיציה הפרה קיזוז. חילול השם והמוות. בושה!״.

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) כתב: "לפני דקות ספורות חה"כ מאיר יצחק הלוי, שאחותו נפטרה הבוקר, נכנס לאולם המליאה, כי האופוזיציה הבזיוניות של נתניהו ביטלה את הקיזוז שלו. חרפה שלא תישכח".