יממה לאחר ההפסד בהצבעה על חוק האזרחות, רשמה הקואליציה כישלון נוסף במהלך הלילה כשמשכה את הצעת חוק שירות ביטחון, לאחר שלא הצליחה להשיג רוב בשל התנגדותם של חברי רע"מ. יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ בועז טופורובסקי, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM בנושא, והתייחס גם לעימות מול האופוזיציה בעניין ח"כ מאיר יצחק הלוי, שהוזעק למליאה לאחר הלוויית אחותו בטענה שהאופוזיציה ביטלה את הקיזוז שהובטח לו.

"אין נוהג או כבוד בסיסי בין אנשים שלא נשבר בכנסת הזאת, ואני מקווה ומפציר בכל ח"כ - אנחנו בני אדם, אנחנו צריכים להוות דוגמה. כדאי שזה יקרה כמה שיותר מהר כי זה לא לעניין, אפילו אם אנחנו לא ישנים 72 שעות, עצבניים, כועסים, צריך להתנהג בכבוד בסיסי. ברגע שהתבשרנו על פטירתה של אחותו של ח"כ מאיר יצחק הלוי הודענו את זה לאופוזיציה שבהתחלה אמרה שאין קיזוזים. בלוויה עצמה השר סער פגש את ח"כ מש"ס בן צור וסגר איתו על קיזוז שהיה מובן מאליו, ופתאום התברר שח"כ בן צור הגיע להצבעה. ניסינו לברר מה קורה ואמרו לנו 'גילה גמליאל לא נמצאת', דברים שלא עושים. לא לעניין, השר סער נאלץ לבקש מח"כ מאיר יצחק הלוי לבוא. אני רוצה לקוות שזו אי הבנה", הסביר טופורובסקי.

"עוד סיכום שהאופוזיציה הפרה, מספר קווים אדומים שהאופוזיציה עוברת בשבועות האחרונים וזה השיא שלהם. קדם לזה ביטול קיזוז אחר שהיה עם אמילי מואטי שהייתה מאושפזת, שפה בלתי ראויה בעליל ועוד כל מיני קווים אדומים שהם חצו. בגלל שאנחנו בני אדם אני רוצה לקוות שהכול אי הבנה גדולה ושנחזור להתנהג בצורה שמהווה דוגמה לאזרחי ישראל", הוסיף.

כשנשאל האם לא היה ראוי שהקואליציה תגיד 'עבדו עלינו, אבל לא נשחק במשחק הזה? נפסיד הצבעה אבל נשמור על הכבוד', אמר טופורובסקי: "אנחנו עשינו כרצונו וכאמירתו הברורה של ח"כ הלוי. לא עשינו דבר מנוגד ולא ביקשנו ממנו דבר. עזרנו לו לקיים את בקשתו של אדם באבל, לא רצינו לגרום לו להרגיש אי נוחות. הוא לא רצה שבגללו נפסיד את ההצבעה, אלה הצבעות מאוד חשובות. לא דיברתי איתו, מוזמנים לשאול את השר גדעון סער או ח"כ השכל. בדיעבד הנושאים עברו אבל יש כאן משהו יותר עמוק, יש כאן שגעון שמוביל אותו יו"ר האופוזיציה של לעשות דד לוק, סתימת הכנסת רק בשביל שיהיה סיכוי להביך את הקואליציה או משהו כזה. לא מעניין אותו שצרך לנהל מדינה כאן".

על טענות האופוזיציה אמר טופורובסקי: "בשם הפלת הממשלה הם הצביעו נגד חוק האזרחות, שלתפיסתם ביטולו פוגע בביטחון המדינה. הם מצביעים נגד המון חוקים פגי תוקף שהם ביקשו להאריך את התוקף שלהם. זו אופוזיציה שבפועל מקבלת החלטות נגד מדינת ישראל. אנחנו בחיים לא הצבענו שתגרום לפגיעה במדינת ישראל. יש הבדל בין אופוזיציה לוחמנית לאופוזיציה חסרת אחריות".

לאחר מכן התייחס למשיכת חוק שירות הביטחון: "משכנו אותו בגלל שגם אחרי שהליכוד הבטיחו שיתמכו בחוק ולפני שהגענו למליאה הם אמרו 'אנחנו לא נתמוך בחוק'. החוק רוצה לוודא שיהיה שוויון בנטל, הבטחתם והם אמרו 'אנחנו נתנגד לכל חוק שהממשלה תביא'. אמרנו לרשימה המשותפת שזה לא חוק שנוגע להם אז 'אל תשתתפו בהצבעה'. הם אמרו לא".