ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה), שהצביע אמש נגד חוק האזרחות והביא להפסד לקואליציה, התייחס הבוקר (רביעי) בראיונות ב-103FM וכאן ב' לאירועי הלילה הדרמטי וכן לעתידו הפוליטי.

ראשית שחזר שיקלי את האירועים שהביאו להתנגדותו לחוק האזרחות: "הצבעה קשה, הרבה יותר מההצבעה נגד הקמת הממשלה. היו פה שני דברים, אי-אמון בממשלה וחוק האזרחות. זה היה על האצבע שלי, אז זה כאילו שאלו אותי אישית אם אני עומד מאחורי ההצבעה שלי מלפני חודש. היה לי חשוב להראות שכן. שנית, רוב הח"כים לא ידעו על מה הם מצביעים. התחלנו את הלילה עם חוק מצוין, ותוך כדי הלילה הוא התקצר משנה לחצי שנה וכמות ההיתרים עלתה ל-3,000, ועם חובה לדווח לוועדה בראשות מנסור עבאס. ראינו איך מתקבלות החלטות קרדינליות לביטחון הלאומי, באישון לילה, ואיזה כוח יש למרצ ורע"מ. ננסה להעביר את חוק יסוד ההגירה".

כשנשאל האם היה במהלך הלילה בשיח עם איילת שקד, השיב: "כן, היו לחצים מכאן ומכאן. היה לי חשוב להבין את התמונה המלאה, מה סיכמו עם מרצ ורע"מ. הייתי בעד החוק שהיה כתוב כלשונו אבל השינויים שהיו במהלך הלילה גרמו לי להתנגד. היא ביקשה מאוד שאצביע בעד אבל לא יכולתי לעשות את זה. אמרתי לה שלא אצביע בעד החוק, התלבטתי אם להימנע או להתנגד. ראיתם בסרטון שהיא מנסה לשכנע אותי עד הרגע האחרון, אז ברור שלא הבטחתי כלום. זה לא שבגלל שאין הוראת שעה אז ממחר בבוקר כל אחד עושה מה שבא לו. זה עובר לאישורים פרטניים. אני לא חושב שהמוטיבציה שלה השתנתה, הכוונה שלה טובה והיא תדע לווסת את הבקשות הפרטניות. אני לא חושב שבגלל הוויכוח הזה איילת שקד הפכה לאדם רע".

בהמשך נשאל מה הסיכוי שירוץ בבחירות הבאות במסגרת הליכוד, והשיב: "יש סיכוי כזה, לא פוסל, אבל צריך לראות מה יהיה המצב הפוליטי. אמרו לי 'בוא לליכוד' אבל אף אחד לא הציע לי שריון. אם זה יקרה אני אתמודד בפריימריז. אבל עוד לא הגעתי לצומת הזו. זו המפלגה הכי גדולה במחנה הלאומי שיכולה להציע עמדות השפעה. אם היו בחירות היום, מההיצע שיש היום, הייתי מצביע לליכוד. אבל יש את הנושא של הפורש, שלא יכול להתמודד ברשימה קיימת. אם אתה מוכרז כח"כ פורש צריך להוכיח שאתה מצביע באופן סיסטמטי נגד הסיעה שלך. אני חייב לשקול את האופציה להקים תנועה חדשה כי אם אוכרז כפורש זו האופציה היחידה שלי".

עוד נשאל כיצד הוא מעריך את סיכויי ההצלחה שלו בתנועה חדשה, על רקע ההיסטוריה הארוכה של מפלגות שלא הצליחו לסחוף את הציבור, והשיב: "אני זוכר את כישלון הימין החדש. אני לא רץ לשם, צריך שחקנים חזקים, אני גם לא חייב להיות הראשון ברשימה, אולי יהיו אנשים עם פרופיל ציבורי יותר מוכר. זה משהו שצריך להיבנות בחוכמה. אני חושב שנכון שתהיה מפלגה ימנית מהליכוד אבל ליברלית, לא דתית, כמו מרצ של הימין. זה מה שימינה רצתה להיות. אני לא שיניתי כלום ביסוד שלי, נשארתי באותו מקום. המפלגה החליטה ללכת לממשלה נעדרת חזון שאין בה דבר וחצי דבר עם גוש הימין".

לבסוף נשאל שיקלי מה הציע לו יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, בפגישתם, והשיב: "שוחחנו על הרבה נושאים, על מצב הימין העולמי ועוד. הוא הציע לי לבוא לליכוד אבל לא הציע שריון. הכל תלוי אם אוכרז כפורש".