השבעת הנשיא ה-11 הרצוג: תא"ל במיל' חסון חסון, היה מזכירם הצבאי של הנשיאים שמעון פרס, למשך שש שנים, וראובן ריבלין, למשך שנתיים. הוא סיפר היום (רביעי) בראיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM על האופן בו הוא תופס את מעמד הנשיא: "אירוע ההשבעה הוא מרגש וייחודי. מעבודתי במשך שמונה שנים עם הנשיאים פרס וריבלין, ראיתי את גודל התפקיד ואת חשיבות תפקיד הנשיא". 

חסון אמר על תפקיד נשיא המדינה כי "הנשיא במדינת ישראל משלים את הממשלה, הוא לא מחליף את תפקיד הממשלה אבל אם עושים זאת נכון, עם תיאום ושיתוף פעולה, אז אפשר להכין את הנשיא שמבצע נסיעות לכל העולם ונפגש עם מנהיגי העולם, כולל מנהיגים של מדינות ערב ומעצמות בעולם.

עוד אמר חסון כי "הנשיא פוגש את גורמי המקצוע, ויש לו אחריות מאוד משמעותית. בעולם, נשיא המדינה נתפס בתור הראש של המדינה, ולכן אין פה מקום לטעויות".

חסון המשיך ואמר כי "כאשר אני נכנסתי לתפקידי במשכן הנשיא, זה היה אירוע מכונן. התחלנו ליצוק תוכן אמיתי לתוך תפקיד הנשיא. הנשיא הוא לא רק חלק מטקסים ממלכתיים, אמנם אני לא ממעיט בחשיבות של זה, אבל לצד זה מאז שהתחלתי את התפקיד לצד הנשיאים עימם עבדתי, תפקידו של הנשיא הפך להיות הרבה יותר ביצועי, הנשיאים פרס וריבלין הפעילו כוח לקידום נושאים ביטחוניים וצבאיים, כמו גם נושאים כלכליים".

חסון התייחס לתמונה שפורסמה היום בה נראה הנשיא היוצא ריבלין מוקף באנשי שב"כ כשהוא בעצמו מחופש עם זקן ופאה: "הנשיא עושה המון דברים במחשכים, גם הנשיא הוא איש צללים, ופעמים רבות אנחנו נדרשים לפעילות חשאית. בעבודתי עם פרס לא השתמשנו איתו בתחפושות, אבל כן בתעלולים ותחבולות. זה לא פשוט להסתיר את נשיא מדינת ישראל, צריך לחשוב על הפרטים ולתכנן את זה הכי טוב שאפשר. לפעמים היינו צריכים לעשות את זה, כדי להצליח במשימה".

עוד הוסיף חסון ודיבר על הנשיא היוצא ריבלין: "הגדולה של ריבלין כאשר נכנס לתפקיד, הייתה שהחליט שהוא ריבלין והוא לא מנסה להיות פרס או להיכנס לנעליו של פרס. הוא נשאר אמיתי לעצמו ולתפקיד. הוא איש של אנשים, הוא איש קשוב שהבין היכן נמצאות נקודות התורפה, וידע לבקש סיוע ועזרה".