רגע לפני שהנשיא היוצא, ראובן (רובי) ריבלין, הפך לאזרח מן השורה, חשף אתמול שב"כ תמונה שבה הוא נראה מחופש ועוטה זקן, על מנת שיוכל להסתובב בחופשיות בין האזרחים. בכיר שב"כ לשעבר, עדי כרמי, שוחח הבוקר (חמישי) על הנושא עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM.

"זה לא שכיח, זה משהו שלא קורה הרבה, אבל השב"כ בחר לפרסם את התמונה לרגל בסיום הכהונה של הנשיא כמשהו שהוא לא יישכח אותו", הסביר כרמי בפתח דבריו. "זו חוויה שאתה משנה זהות, פנים, יכול לנוע כמישהו לא מוכר ברחוב, לעלות על מונית".

"למיטב הבנתי אירועים כאלה יכולים לקרות אחת ל.. אלה דברים חריגים", המשיך כרמי. "מחר תסתובב ברחוב, כנראה שאם תסובב את הראש אחורה לא תראה את רה"מ, אבל מאחר וזה אירוע מיוחד שהנשיא מתחלף, השב"כ, שמלווה אותו לכל אורך הקדנציה, חשף בפניו את יכולות היחידה המבצעית על כל גווניה, ובין היתר עשה לו סיבוב שאני חושב שהוא לא יישכח אותו. הנשיא מקבל עדכונים מראש השב"כ באופן שוטף, אני חושב שזה אירוע פרידה מהנשיא".

תרשה לי רגע לקפוץ נושא, נדבר בהמשך עם עו"ד אבי חימי על מעצרו של אזרחי ישראלי החשוד בעבירות ביטחון קשות. על רקע המעצר, הנתון שאפשר לדבר עליו הוא העובדה שלמשך 20 ימי מעצר השב"כ מנע מאותו אזרח מלהיפגש עם עורך דינו. זה צעד מאוד חריג, מאוד קיצוני שפוגע אנושות ביכולת של חשוד להתגונן. אני רוצה לשאול עד כמה הצעד שכיח ככל שאתה יודע?
"אני לא מכיר את החקירה. אני חושב שמדובר במשהו מאוד רגיש אבל אני יכול להגיד שהשב"כ פועל עפ"י חוק בתיאום מלא עם הפרקליטות וכל גורמי אכיפת החוק וכל מה שהוא מבצע הוא מבצע בצורה מסודרת תחת נהלים. כשאתה נתקל במקרים של פגיעה קריטית בביטחון המדינה אתה רוצה שלמדינה יהיו כלים כדי לחשוף, למנוע ולסכל את המקרה הבא. יכול להיות שזה המקרה".

נאום הפרידה של ראובן ריבלין (צילום: דוברות הכנסת)