ההחלטה של שר האוצר אביגדור ליברמן לבטל את סבסוד מעונות היום למשפחות האברכים מעוררת התנגדות גם בתוך הממשלה:  שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הבוקר (חמישי) בריאון לגלי צה"ל כי הוא לא בעד לשלול מילדים את הזכאות. "אני בעד לתת לילדים מה שהם צריכים - במנותק ממה שההורים שלהם עושים. ילד הוא ישות בפני עצמה, ואם טובתו היא להיות במעון - אני לא בעד לשלול ממנו את זה", אמר.

ליברמן לא נותר אדיש לדברים, והשיב: "אני מתחבר לשותפיי בקואליציה, אכן 'יש מה ללבן', לילדים צריך להעניק 'מה שהם צריכים' - השכלה ויכולת להשתלב בשוק התעסוקה, להתפרנס בכבוד ולא להתבסס על קצבאות ונדבות".

התנגדותו של הורוביץ להחלטה מצטרפת לזעם בציבור ובמפלגות החרדיות שתקפו אתמול את ליברמן בחריפות. יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר: "ההחלטה הראשונה של שר האוצר היינה פגיעה בחרדים, ליברמן בצעד דורסני ומורשע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותם חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרטה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני התנגד למהלך ותקף: "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו. אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא ייתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה".

על פי התוכנית, הזכאות לסבסוד מעונות יום תשונה על מנת לעודד השתלבות בשוק התעסוקה, כך שעל מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות, יצטרך בן הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. בנוסף, הוחלט לאפשר קבלת סבסוד במקרים בהם בן הזוג רוכש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה. ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה.

אריה דרעי, משה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי, משה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


בהמשך, התייחס שר הבריאות גם לעלייה בתחלואת הקורונה ולהחלטות הצפויות להתקבל בעתיד ואמר כי הם ייתקבלו על פי המצב בשטח. "לא נמנעים מהגבלות, אלא מקבלים החלטות בשיקול דעת על פי המצב - ששונה ממה שהיה בשנה שעברה. אם נראה שזה יוצא משליטה, ניאלץ לנקוט גם בצעדים קשים. מכלול השיקולים מורכב. אם נהיה אפקטיביים ביישום ההחלטות שכבר קיבלנו - אני חושב, ומקווה מאוד, שלא נגיע למספרים הגבוהים שיאלצו אותנו לעשות יותר". 

כמו כן, חשף השר הורוביץ כי הם נערכים לתוכנית 'מגן חינוך', אולם ציין כי "זה לא בהכרח אומר הגבלות, אלא הקפדה גדולה יותר על בדיקות ומסיכות, וגם הקפדה אישית. יש לנו גם המלצות, מלבד הנחיות, שצריך שהציבור יישמע להן".