ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר ביום שלישי בשבוע שעבר בחשאי בירדן ונפגש עם המלך עבדאללה בארמון בעמאן. מדובר בפגישה הראשונה בין מלך ירדן לבין ראש ממשלת ישראל לאחר הפוגה של למעלה מחמש שנים.

בפגישה שררה אווירה חיובית ובנט עדכן את המלך על נכונותו לאשר את העסקה למכירת אספקת מים נוספת מישראל לירדן.

ראש הממשלה והמלך סיכמו על פתיחת דף חדש ביחסים וחזרה לדיאלוג נורמלי בין הצדדים. זאת, לאחר יחסים מתוחים ביותר בשנים האחרונות שהביאו לנתק ארוך בין עבדאללה לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

בלשכתו של ראש הממשלה בנט סירבו להתייחס לדברים.

מוקדם יותר נועד שר החוץ יאיר לפיד עם סגן ראש הממשלה ושר החוץ הירדני איימן ספאדי בירדן. בפגישה הגיעו השניים להסכמות בנושאי סחר ומים. על פי ההסכמות שהושגו, יוגדל פוטנציאל הייצוא של ירדן לגדה המערבית לסכום של  מכ-160 מיליון דולר בשנה לכ-700 מיליון דולר.

בנושא המים, סיכמו השרים כי ישראל תמכור לירדן 50 מיליון קוב מים נוספים בשנה זו, הפרטים הסופיים יושלמו על ידי הצוותים המקצועיים בימים הקרובים. ההסכמה בתחום המים הגיעה בהמשך להחלטת ראש הממשלה נפתלי בנט. בנוסף, הסכימו השניים לקדם את שיתוף הפעולה במגוון תחומים נוספים. 

יאיר לפיד (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
יאיר לפיד (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לפיד אמר בתום הפגישה: ״ממלכת ירדן היא שכנה ושותפה חשובה למדינת ישראל, משרד החוץ ימשיך לקיים שיח שוטף על מנת לשמר ולחזק את היחסים, נרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים לטובת שתי המדינות. אני מודה לסגן ראש הממשלה ושר החוץ הירדני על קידום הנושאים".
 
שר החוץ הירדני מסר: "אין אלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות כדרך להשיג שלום כולל".