מחלקת המדינה האמריקאית בירכה במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) על פגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ומלך ירדן עבדאללה, שהתרחשה בשבוע שעבר. "המדינות סיכמו על הסכמי סחר המחזקים את שיתוף הפעולה ביניהן, ויחזקו את הפלסטינים בכך שיאפשרו את חיזוק קשי המסחר בין ירדן לגדה המערבית", נכתב בהודעה.

עוד נמסר כי "ההסכמים הללו יאפשרו לירדנים גישה לכ-50 מיליון קוב מים מתוקים נוספים השנה, ויאפשרו הגדלת הייצוא הירדני לשטחי הרשות הפלסטינית מ-160 מיליון דולרים בשנה - לכ-700 מיליון דולרים". האמריקאים הדגישו כי "צעדים מהסוג הזה תורמים לשגשוג אזורי, ומסייעים בקידום היציבות האזורית".

כזכור, אמש פורסם על קיום הפגישה בין האישים, כאשר זו היתה הפעם הראשונה מזה למעלה מחמש שנים בה מתקיימת פגישה מהסוג הזה. עוד פורסם כי בפגישה שררה אווירה חיובית ובנט עדכן את המלך על נכונותו לאשר את העסקה למכירת אספקת מים נוספת מישראל לירדן. ראש הממשלה והמלך סיכמו על פתיחת דף חדש ביחסים וחזרה לדיאלוג נורמלי בין הצדדים. זאת, לאחר יחסים מתוחים ביותר בשנים האחרונות שהביאו לנתק ארוך בין עבדאללה לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. לשכתו של ראש הממשלה בנט סירבה להתייחס לדברים.

מספר שעות לפני הפרסום אודות הפגישה של רה"מ, פורסם אודות פגישה של שר החוץ יאיר לפיד עם סגן ראש הממשלה עם מקבילו הירדני איימן ספאדי בירדן. בפגישה הגיעו השניים להסכמות בנושאי סחר ומים. על פי ההסכמות שהושגו, יוגדל פוטנציאל הייצוא של ירדן לגדה המערבית. בנושא המים, סיכמו השרים כי ישראל תמכור לירדן 50 מיליון קוב מים נוספים בשנה זו. בנוסף, הסכימו השניים לקדם את שיתוף הפעולה במגוון תחומים נוספים.