העיתונאי מוחמד מג'אדלה, פרשן במגזר הערבי ומנהל חדשות ברדיו א-נאס, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על הודעתה של מפלגת רע"מ כי חבריה לא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה, הסביר מה עומד מאחוריה וסיכם: "אני מציע לקחת את ההצהרות האלה בעירבון מוגבל, במיוחד כשהן נאמרות בתקשורת הערבית. הם חוטפים ביקורת קשה בציבור שלהם שהם לא מביאים הישגים".

מג'אדלה הסביר כי "ברע"מ מרגישים שהקואליציה מתקדמת ומתגבשת ומתלכדת בגללם, אבל הם לא מקבלים שום דבר בחזרה. הם חוטפים ביקורת בחברה הערבית, ועד היום אין להם שום הישג להציג לבוחרים שלהם. אבל אם יש משהו שבאמת מדאיג את רע"מ, זה הדיבורים בקואליציה על שיתופי פעולה והסכמות נרחבות עם הרשימה המשותפת".

הוא הוסיף: "בפועל, רע"מ בתוך הקואליציה וחוטפת על כך ביקורת קשה מאוד בחברה הערבית, והם לא מצליחים להביא תוצאות עד לרגע הזה. לעומת זאת, ברשימה המשותפת באים באישון לילה, סוגרים עסקה עם הקואליציה, ומקבלים תקציבים".

מג'אדלה סיפר כי "יש כל מיני הסכמות שמגיעים אליהם בין המשותפת לבין הקואליציה, והמשותפת מקבלת על כך תגמול במקומות בוועדות השונות בכנסת. זה סימן לכך שהקואליציה באה לקראת המשותפת והמשותפת באה לקראת הקואליציה, אבל יחד עם זאת ברשימה המשותפת לא מתלהבים ולא ששים להיכנס לקואליציה. להיפך, המשותפת אומרים שהם לא רוצים את הקואליציה הזאת ולא יצטרפו אליה, הם עוקצים את רע"מ ואומרים שציפו כי רע"מ תחרים את הממשלה הזאת בגלל התקיפות בעזה, בגלל הריסת הבתים בנגב, בגלל חוק האזרחות".

בהמשך, התייחס מג'אדלה לאמירתו של ח"כ מאזן גנאים מרע"מ על כך שאם ישראל תתקוף בעזה, רע"מ תעזוב את הקואליציה: "גנאים לא הגיע לראיון כדי להגיד את הדברים האלה, הוא הותקל. מה שאני יכול להגיד, זה שחברי הכנסת של רע"מ גם אמרו על חוק האזרחות שהוא חוק גזעני ואנטי דמוקרטי, ושהם יצביעו נגדו ואין מצב שיסכימו לכל פשרה שהיא. בסוף, ראינו במליאה, ש-2 חברי כנסת נמנעו ו-2 הצביעו בעד. אני מציע לקחת את ההצהרות האלה בעירבון מוגבל, במיוחד כשהן נאמרות בתקשורת הערבית".