אחרי ההצבעה בוועדה המסדרת: המפלגות ערכו היום (שני) שורת ישיבות סיעה בכנסת, במהלכן ראשי הסיעות התייחסו לדרמה בכנסת ולהישגים הפוליטיים בשבוע האחרון. ראשי מפלגות הקואליציה תקפו את האופוזיציה והאשימו אותה בשיבוש עבודת הכנסת ובגרימת נזק למדינת ישראל, ובאופוזיציה לא נשארו חייבים ותקפו את הממשלה בחזרה. 

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את ראש הממשלה: "בנט יהיה חייב להמשיך להיכנע לכל תכתיב של המפלגות הערביות והפוסט-ציוניות כדי להישאר בשלטון. בנט הוא ראש ממשלה חלש וסחיט שממלא תפקיד יצוגי בממשלה הפלסטינית-ישראלית הראשונה בתולדות המדינה, כדבריו של אחמד טיבי". 

הוא הוסיף ותקף: "בנט נפגש עם המלך עבדאללה לפני שבוע וחצי. חשוב מאוד. אבל שם כנראה הוא לא הבין שכשהוא נותן לו מים, עבדאללה במקביל נותן נפט לאיראן. עבדאללה לצערי הסכים להעביר צינור נפט מעיראק, שנשלטת על ידי איראן, דרך ירדן - למצרים - ובכך לתת לאיראן כוח כלכלי עצום לפתח את הכלכלה ואת תוכנית הגרעין שלה. כנראה שההתרגשות לקראת הפגישה לא הבהירה לו שהוא צריך לדרוש דבר הפוך".

נתניהו טען: "לכן אין פלא שגם עומאן זזה לכיוון איראן והודיעה שהיא מבטלת את הליכי הנורמליזציה עם ישראל. אני מזכיר לכם שהייתי בפגישה רשמית עם הסולטן הקודם שם בשנים האחרונות. עכשיו הכל זז לכיוון השני, בגלל החולשה. החולשה מרחיקה, העוצמה מקרבת, זו ממשלה חלשה שמבטלת לצערי רבים מההישגים שלנו ולכן זו עוד סיבה להפיל אותה. חברי לאופוזיציה, נמשיך לעבוד יחד מאוחדים וחזקים, עד שנפיל את הממשלה הרעה הזאת - ובהקדם".

גדעון סער  (צילום: מארק ישראל סלם)
גדעון סער (צילום: מארק ישראל סלם)

שר הביטחון יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר: "הממשלה עובדת וזה מה שהציבור רוצה מאיתנו. החלטות רבות מדי שהיו תקועות זמן רב מדי מתקבלות בדיונים ענייניים בשיתוף פעולה. בעוד שבממשלה הקודמת נאבקתי כדי להכניס את מערכת הביטחון למערכה מול הקורונה, היום, גם מתוך הצלחה ומרצון לשרת את האזרחים, זה הפך למובן מאליו".

שר המשפטים יו"ר תקווה חדשה גדעון סער תקף את האופוזיציה: "מהיום הראשון הם מנסים לעשות דה-לגיטימציה לממשלה שמכהנת מכוח אמון הכנסת. זה המשך לשיטות של דה-לגיטימציה למוסדות של המדינה, מערכת המשפט, שנעשו בשנים האחרונות. כאן בבית הזה הם פועלים בחוסר אחריות מרצון לשבש את פעילות הכנסת והממשלה, פיליבסטר על כל דבר, גם על חוקים שהסכימו להם, שהועברו בממשלה הקודמת, וזה גורם נזק ממשי למדינת ישראל ואזרחיה. עם כל הקשיים נתגבר עליהם כי הדברים שאנו עושים במשרדים שלנו ואחרים, הם בעלי חשיבות אדירה לאזרחי מדינת ישראל ובזה נתמקד".

סער התייחס לטענות נגד הממשלה בטענה ש"מכרו את הנגב לבדואים" ואמר: "אלה דברי הבל ורעות רוח. כל מי שיודע, וכל תושב בנגב יודע מה קרה בנגב ב-12 השנים הקודמות, גם במובן של השתלטות בלתי מבוקרת על שטח, וגם במובן של ביטחון הפנים שיו"ר האופוזיציה הוא האדם האחרון שיכול לדבר על מה שקורה בנגב, לא נקף אצבע כדי שנשמור על האינטרסים שלנו לנגב. זה מגוחך לדבר ככה על העברת את מנהלת הבדואים ממשרד הכלכלה לרווחה".

על המחלוקות מול מפלגת רע"מ אמר "יש בעיות, אך ניתן בהחלט להתגבר עליהן. לא מדובר בדברים שלא מופיעים בהסכמים. מדובר במפלגה שקודם לא השתתפה בקואליציות, אז מדובר בניסיון חדש. זהו ניסיון שטוב לעשותו. עם רצון טוב הוא יכול להצליח. כמובן, בכפוף לעקרונות שלנו".

ניצן הורוביץ בישיבת הסיעה (צילום: מרק ישראל סלם)
ניצן הורוביץ בישיבת הסיעה (צילום: מרק ישראל סלם)

שר הבריאות יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר בפתח ישיבת סיעתו: "הכנסת נמצאת במצב בלתי אפשרי, מעולם לא תקענו את הכנסת בצורה הזו. אנחנו נמשיך בהתקדמות שלנו, ואם זה לא יקרה בהסכם עם האופוזיציה, זה יקרה כך או כך".

הורוביץ התייחס למאבק בקורונה וסיפר: "היום הייתי בנתב"ג יחד עם גנץ. ראינו את מתחם הבדיקות החדש שהוקם בזמן שיא. המתקן עובד, ממחר יכניסו לשם אנשים. אין יותר תורים, כשאתה נוחת אתה מחכה מקסימום רבע שעה. זה משהו שהממשלה הקודמת לא השכילה לעשות ואנחנו עשינו תוך זמן קצר".

הוא הוסיף: "עושים הכל כדי שלא נצטרך להשבית מגזרים שלמים - עסקים, מסחר, לימודים, בילויים. זו הגישה שלנו - מקסימום הגנה במינימום פגיעה בשגרה. הקורונה כאן לעוד הרבה זמן ואי אפשר כל הזמן לפתוח-לסגור כמו אקורדיון. עכשיו ההגבלה היחידה שלנו היא מסכות בחלל סגור, זה לא נורא". 

מרב מיכאלי בישיבת הסיעה (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי בישיבת הסיעה (צילום: מרק ישראל סלם)

שרת התחבורה ויו"ר העבודה מרב מיכאלי אמרה: "אני רוצה לפתוח בחדשות טובות. עשינו היום הישג אדיר, סוף לעומסים של החיילות והחיילים בתחבורה הציבורית בסופי השבוע. נביא וניישם פתרונות כאן ועכשיו, לא נחכה לפתרונות גדולים עד 2040. תחבורה צריכה להביא שוויון הזדמנויות".

היא הוסיפה: "אני רוצה לציין את החלטת בית המשפט שגזר על משה איבגי 11 חודשי מאסר. זה בכל פעם מתסכל ומקומם לגלות שגבר שעבדת איתו ואת מעריכה פגע מינית בנשים סביבו. אני רוצה לברך את חברי השר עמר בר לב שהתחייב לאכוף את החוק לאיסור צריכת זנות, מה שקודמו נמנע ככל יכולתו מלעשות. אנחנו במסע של שינוי בממשלה".

מרב מיכאלי  (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)

יו"ר האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר: "בנט יהיה חייב להמשיך להיכנע לכל תכתיב של המפלגות הערביות והפוסט-ציוניות כדי להישאר בשלטון. בנט הוא ראש ממשלה חלש וסחיט שממלא תפקיד יצוגי בממשלה הפלסטינית-ישראלית הראשונה בתולדות המדינה, כדבריו של אחמד טיבי". 

"בנט נפגש עם המלך עבדאללה לפני שבוע וחצי. חשוב מאוד. אבל שם כנראה הוא לא הבין שכשהוא נותן לו מים, עבדאללה במקביל נותן נפט לאיראן. לכן אין פלא שגם עומאן זזה לכיוון איראן והודיעה שהיא מבטלת את הליכי הנורמליזיציה עם ישראל. אני מזכיר לכם שהייתי בפגישה רשמית עם הסולטן הקודם שם בשנים האחרונות. עכשיו הכל זז לכיוון השני, בגלל החולשה". 

"החולשה מרחיקה, העוצמה מקרבת, זו ממשלה חלשה שמבטלת לצערי רבים מההישגים שלנו ולכן זו עוד סיבה להפיל אותה. חברי לאופוזיציה, נמשיך לעבוד יחד מאוחדים וחזקים, עד שנפיל את הממשלה הרעה הזאת - ובהקדם".