"הנני כאן, ניצבת מולכם, למול עיני העם, אך אינני עומדת בשם עצמי בלבד. לצידי ניצבים מיליון ו-800 אלף איש בעלי מוגבלות שאינם מצליחים לחיות כאן במדינת ישראל חיים מלאים כאזרחים שווים". כך פתחה היום (שני) חברת הכנסת החירשת הראשונה שירלי פינטו את נאום הבכורה שלה במליאה.

פינטו הרבתה לדבר על ההדרה והאפליה ממנה סובלים בעלי המוגבלויות במדינת ישראל: "לצערי, מדינת ישראל מיום הקמתה ועד היום לא מצליחה לתת מענה ראוי לאנשים עם מוגבלות, אותה אוכלוסייה מנמחצה ונדחקת לשולי החברה הישראלית, שהפכה לשקופה באופן מוחלט, קולה לא נשמע. הקשיים מתבטאים בדברים הבסיסיים ביותר בחיי היום-יום".

"מכובדיי, הכל מתחיל במודעות. מודעות זו לצערי בארץ נמוכה מאוד. רבים נוטים לתייגם בתגיות שליליות בשל החשש מפניהם, משונותם", הוסיפה.

חברת הכנסת המשיכה, באומרה כי "אותן סטיגמות וחששות לא מבוססים הרחיקו את אותה אוכוסייה לשולי החברה הישאלית, למה שאני מכנה הפריפריה הישראלית. היא נהפכה אט אט לשקופה ולא רלוונטית, אוכלוסיה חולה, ואת הדבר הזה אנו מוכרחים לעקור מהשורש".

פינטו ריגשה את כל יושבי המליאה שפצחו במחיאות כפיים סוערות, אך בשפת הסימנים. "לחלק מאיתנו היו דמעות בעינים. זה היה מרענן ורוגע" אמר יו"ר הכנסת מיקי לוי. "אפילו גרמת לשקט יחסי אחרי המהומה שהייתה כאן", בהתייחסו לריב בין רה"מ נפתלי בנט ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.