נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג שוחח הערב (שני) עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. במהלך השיחה, אותה יזם הנשיא הטורקי שהתקשר לעמיתו הישראלי, בירך הנשיא ארדואן את הנשיא הרצוג לרגל כניסתו לתפקיד. השניים שוחחו כ-40 דקות, בשיחה שתוארה כ"חיובית מאוד". עבור הרצוג מדובר בשיחה משמעותית שלישית בשלושה ימים, כאשר אתמול הוא בורך על ידי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ויום קודם לכן שוחח מלך ירדן עבדאללה השני.

הנשיאים הדגישו בשיחה כי יחסי ישראל ותורכיה הם בעלי חשיבות רבה לביטחון וליציבות במזרח התיכון וישנו פוטנציאל גבוה לשיתוף פעולה בתחומים רבים וביניהם האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה. עוד הדגישו הנשיאים כי הם מייחסים חשיבות רבה להמשך קיום מגעים ודיאלוג רציף למרות כל חילוקי הדעות, וזאת במטרה לקדם צעדים חיוביים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני אשר יתרמו גם לשיפור ביחסי ישראל-טורכיה.

רג'פ טייפ ארדואן (צילום: רויטרס)
רג'פ טייפ ארדואן (צילום: רויטרס)

בנוסף, השניים שוחחו על מגפת הקורונה וציינו כי למרות המגפה, הסחר הדו-צדדי יכול עדיין להתרחב ולפתח את מכלול הקשרים הכלכליים בין המדינות. 

אתמול בירך נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גם הוא את הרצוג, באיגרת מיוחדת ששלח לנשיא החדש: ״אני שולח את ברכותיי החמות ביותר על כניסתך לתפקיד נשיאה ה-11 של מדינת ישראל. אני יודע שאתה מחויב מאוד לעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מדינה שחיה בשלום ובביטחון לצד שכנותיה. אני בטוח כי בשנים הבאות תתרום רבות לקידום דו-קיום וסובלנות בחברה הישראלית ותוביל מסר של תקווה לגבי העתיד".