מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ומי שכיהן כשגריר ישראל בטורקיה, אלון ליאל, שוחח היום (שלישי) עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לשיחה שערך נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בפרט, וליחסי שתי המדינות בכלל.

תחילה, ליאל התייחס לאורך השיחה של שני הנשיאים והאם מדובר ביציאה ל"דרך חדשה": "קראתי בחדשות שהם שוחחו 40 דקות, זה המון זמן. אם בנט ולפיד לא יעצרו את הרצוג אז נצא לדרך חדשה, אבל סביר להניח שהם יעצרו אותו".

"עד עכשיו הממשלה הקודמת בלמה את הנסיונות" הסביר. ארדואן עשה כמה נסיונות לקירוב היחסים בחצי שנה האחרונה, כמו למשל מינוי שגריר לישראל, מינוי קונסול תרבות. הוא כל הזמן מאותת".

עם זאת, הוסיף כי "עדיין יש לו יחסים מצוינים עם החמאס ויש לו כל מיני חשבונות בנינו לבינו. אם לא יעצרו את הרצוג אפשר לפתוח דף חדש".

הדיפלומט לשעבר הבהיר כי ההזדמנות קיימת מכיוון "שממשלת נתניהו סיימה וארדואן מקווה שתהיה מדיניות אחרת. לפני 29 שנים הרצוג האב טס לטורקיה ופתח 10 שנות רומן ישראלי-טורקי".

בסוף דבריו, הדגיש ליאל כי "טורקיה חשובה, אבל ממשלת נתניהו מצאה אלטרנטיבה עם יוון ובולגריה ולכן היא יכלה לזלזלה בה בעשור האחרון. אני חושב שיהיו שינויים, גם בגלל הנסיעה של לפיד לאירופה שבה למעשה הבהירו לו שנתניהו בחר במזרח אירופה כי למערב אירופה יש ביקורת עלינו. יכול להיות שיהיה שינוי במאזן הזה שנטה מאוד מאוד לכיוון של יוון-קפריסין-רומניה-בולגריה, ויתאזן עכשיו בין טורקיה למזרח אירופה".