יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל וחן ליברמן בתוכניתם ב-103FM ותקף בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט: "חשבתי שבנט הא איש ימין שאפשר לסמוך עליו והתבדיתי, הוא בתהליך מואץ מאוד של התנתקות מהמחנה הלאומי".

סמוטריץ' סיפר על אכזבתו משותפו הפוליטי לשעבר: "אני לא פסיכולוג, לא מאלה שמאמינים בחוכמת הדיעבד. הייתי עם בנט הרבה שנים, חשבתי שהוא איש ימין שאפשר לסמוך עליו, התבדיתי, זה כואב ועצוב, זו מכה קשה. תמיד זיהינו שלבנט יש אמביציות פוליטיות אישיות מאוד בולטות. אם הממשלה תיפול, זו תהיה סוף דרכו הפוליטית של בנט. הוא יעשה הכול כדי לא לפרק את זה, נפתלי הוכיח שאין לו קווים אדומים".

סמוטריץ' התייחס לנאום "החמוצים החדשים" שנשא אמש בנט בכנסת ואמר: "הנאום אתמול של בנט, היה נאום מאוד יהיר זחוח ומזלזל והכי רחוק מדמות של ראש ממשלה ממלכתי שהוא מנסה לבנות לעצמו. הוא מודה לי שבזכות הטיפוס שלי על העצים קמה הממשלה, כמה נמוך צריך אדם לרדת כדי לבוז לאדם שעמד על עמדה אידיאולוגית?".

הוא הוסיף וטען: "בנט בתהליך מואץ מאוד של התנתקות מהמחנה הלאומי, אנחנו נראה אותו יותר עם עמדות שמאל. שבוע שעבר הוא התנצל בפני מרצ שהוא היה חלק מהמחנה הלאומי קודם לכן. זו הדרך היחידה שלו לחיות עם עצמו ועם ההתנתקות שלו מהמחנה. זה תהליך מסוכן, לך תדע לאן זה יגיע".

על התנהלות הקואליציה מול האופוזיציה והאפשרות שיפנו לבג"ץ אמר סמוטריץ': "זה באמת דריסה, אני לא יודע מה נעשה אבל לפי השקפתי זה המקום בו בג"ץ יכול וצריך להתערב – לשמור על כללי המשחק הדמוקרטי. באלימות פוליטית לוקח לעצמו רוב חסר פרופורציה בוועדות, זה המקום בו מערכת המשפט צריכה לבקר את הכנסת ולומר תשמרו על כללי המשחק. אני לא יודע אם נלך לבג"ץ כי אין לי אמון בו. כרגע אנחנו מפעילים סנקציות פוליטיות פרלמנטריות ונראה האם יתעשתו".