‏עיריית רעננה תעתור לבג"ץ לשינוי מתווה ההפגנות מול בית ראש הממשלה נפתלי בנט. בתוך כך, ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר היום (שלישי) בגל"צ כי "הגיעו מים עד נפש. לא מדובר בהפגנות - מדובר בהטרדות".

הוא הוסיף כי "קבוצת אנשים מגיעה עם חצוצרות וממררת לאנשים את החיים. לא מוכן שהתושבים יהיו קורבן במאבק שאין להם קשר אליו".

עוד הבהיר כי "אי אפשר להשוות לבלפור, מי שגר שם יודע שזה ליד מעון רה"מ - ברעננה הם גרים בשכונה פרטית. אנשים לא יכולים לחיות בצורה כזאת, המפגינים עברו את גבול הטעם הטוב".

הפגנה נגד ממשלת האחדות (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה נגד ממשלת האחדות (צילום: אבשלום ששוני)

בעירייה מתכננים לדרוש החלת הגבלות נוספות על המפגינים, על מנת לצמצם את שעות ההפגנה ומטרדי הרעש. ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "אנו נמשיך וננקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו, על מנת למנוע ככל הניתן כל פגיעה באיכות חיי תושבי העיר, ומטרדי רעש בפרט. אנו מכבדים את הזכות הדמוקרטית להבעת דעה, אולם הפגיעה שחווים התושבים בעקבות ההפגנות היא קשה מנשוא, ובעלת השלכות חמורות, פיזיות ונפשיות, לתושבי העיר, ואנו נעשה כל שלאל ידינו על מנת למנוע אותה".

מעיריית רעננה נמסר כי "הגשת העתירה מהווה עליית מדרגה בפעילות העיר ומאמציה לשמירה על הסדר הציבורי ולמניעת הפרת שגרת חייהם של התושבים בעיר ובפרט שכניהם של משפחת בנט". על פי הודעת העירייה, התושבים חווים מטרד מההפגנות המתקיימות באזור בשבועות שמאז הקמת הממשלה.

כזכור, שכניו של ראש הממשלה נפתלי בנט דרשו לעצור או לצמצם את ההפגנות מול ביתו הפרטי של בנט ברעננה ושלחו מכתב בנושא לראשי מערכת אכיפת החוק, בהם השר לביטחון פנים עומר בר לב, היועמ"ש, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה וכן לראש העיר ברוידא, בדרישה לשנות את המתווה המאפשר את קיום ההפגנות.

בנט ומשפחתו החליטו להמשיך לגור בביתם הפרטי ברעננה ולא במעון הרשמי בבלפור, מאחר וארבעת ילדיהם צעירים ולומדים בבתי ספר באזור.

בשבועות האחרונים נערכות במקום הפגנות בלתי פוסקות, אשר מטרידות את התושבים הגרים בסמוך, ולדבריהם אף גולשות "לאנרכיה ברחובות בשם הזכות להפגין", בניגוד לפסיקות בג"ץ בנושא.