ראש הממשלה נפתלי בנט נשא היום (שלישי) דברים במליאת הכנסת,במהלך דיון מיוחד לציון יום השנה למותו של זאב ז'בוטינסקי, שהקים את תנועת חירות, שלימים הפכה למפלגת הליכוד. בנוסף, שר המשפטים גדעון סער וחבר הכנסת אופיר אקוניס ינאמו גם כן, יו"ר האופוזיציה נתניהו לא הגיע לדיון. 

ראש הממשלה בנט אמר במהלך נאומו: "ז'בוטינסקי הוא זה שלימד אותנו מהי אופוזיציה אידיאולוגית נחושה שרתומה לחזון הציוני בכל נפשה. הפועלת לפי העולם הערכי שלה, למען האידיאל ובצורה עניינית. כך הוא עשה וכך ראוי שיעשה גם בימינו. אנחנו צריכים גם להפיק לקחים של היחס כלפיו, כי בחייו שלו הוא היה איש עם עוצמה ומנהיגות פנימית חזקה. הוא חזה עמוק לתוך העתיד את השואה הנוראה, ופשוט נלחם בכל כוחו להתריע, ולמנוע את האסון הגדול". 

"דמו בנפשכם שאתם נושאים תובנה בהירה ששואה הולכת להמית מכה נוראה על העם שלנו ולא מקשיבים לכם. וגרוע מכך, בחייו שלו עשו לו דה-לגיטימציה והפכו אותו למוקצה. זו הדוגמה איך לא מנהלים את השיח, כי במסלול היסטורי אחר התמונה יכלה להיות שונה לגמרי", הוסיף. 

"יושבים פה אנשים ששואבים את עומק האידיאולוגיה שלהם ממקומות שונים: תורת ז'בוטינסקי, תורת הרב קוק, תורת ברל כצנלסון, כל אחד והאידיאולוגיה שלו. אז מה המשמעות של יום לזכר מורשת מסוימת? האם אנחנו רוצים ללמוד וללכת בדרכו? האם הוא היה רוצה שנלך בדיוק בדרכו על פי כתביו דאז?", אמר ראש הממשלה בהמשך נאומו והוסיף, " בבית הזה, אם נסגל כללי משחק של עימותים מהותיים, אמיתיים ולשם שמים - אז ייווצר חיכוך בריא וטוב בין כוחות שונים בעם. הכוח הלאומי, הכוח הדתי והכוח האוניברסלי, ייפגשו באיזשהו חיכוך בתוך מציאות אמיתית של חיי יום יום של מדינה. החיים מזמנים לנו כל הזמן דילמות, וכל אחד ימשוך לכיוונו, אבל אם כל אחד יגיע לאותה אינטראקציה ולאותו חיכוך בצורה שגם מקשיבה - אני חושב שנוכל להגיע פעם אחר פעם לנקודת הזהב". 

בסיום אמר בנט: "אני חושב שהציווי הנוסף של שיח ללא דה-לגיטימציה, שיח מול יריבים פוליטיים קשים מאוד - אבל תוך הקשבה, זה יעלה אותנו לקומה הבאה של הציונות, של הזהות היהודית כאן בארץ ישראל.  מעל בימת הכנסת, שמהווה את מימוש החלום הציוני, אני מתחייב שממשלת ישראל בראשותי תמשיך בכל כוחה למימוש חזון זה ולהגשמת מטרות הציונות". 

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, לא הגיע לדיון כאמור. "מדי שנה אני משתתף בדיון המליאה לזכרו של זאב ז׳בוטינסקי. השנה, מסיבות שאני מקווה שאוכל לפרסם בקרוב, נבצר ממני מלהשתתף בטקס חשוב זה", כתב בטוויטר.