במפלגת ימינה פועלים לקידום החרגת אברכי הציונות הדתית מהתוכנית לביטול סבסוד מעונות היום, כך פורסם היום (שלישי) בכאן 11.

כזכור, שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע על שינוי תנאי הזכאות לסבסוד מעונות יום על מנת לעודד השתלבות בשוק התעסוקה, כך שעל מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות, יצטרך בן הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. תנאי זה קיים כבר היום לגבי אימו של הפעוט. לפי ההערכות, ההחלטה צפויה לחסוך 400 מיליון שקלים מדי שנה.

בנוסף, הוחלט לאפשר קבלת סבסוד במקרים בהם בן הזוג רוכש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה. ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה. הכללים החדשים יחולו החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב. כללי הזכאות הרגילים יישארו כלשונם (זכאות לפי מבחן הכנסה לנפש, זכאות להורים יחידנים וכו'). 

יו"ר יהדות התורה משה גפני הגיב לפרסום ואמר: "'יצא המרצע מן השק' אברכים מהציונות הדתית ימשיכו להיות מסובסדים במעונות היום, ואברכים מהציבור החרדי לא יסובסדו. ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר. זה לא נכון בבסיס, זה לא נכון ציבורית, זה לא נכון מוסרית וזה לא נכון משפטית.

 יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף ואמר כי "בנט ושקד מנסים לזרוע עוד פירוד ומחלוקת. הפעם בין הציונות הדתית לציבור החרדי. לא תצליחו. דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה. אנחנו נשאר מאוחדים מול מי שמעדיפים להכנע לתומכי טרור ובמקביל להשפיל את לומדי התורה". ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית הוסיפה: "במקום לתקן את העוול של שר האוצר ליברמן, ב'ימינה' מחפשים לשסות בין ציבורים. לומד תורה הוא לומד תורה הוא לומד תורה. ההחלטה המבישה של ליברמן צריכה להיות מבוטלת לחלוטין".


יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר תקף גם הוא בתגובה לפרסום ואמר: "נפתלי בנט מבקש לסכסך בינינו. אנחנו אנשי הציונות הדתית צריכים לסרב לטובת ההנאה הזאת. לא נסכים שעל גב האחים החרדים שלנו נקבל הטבות. לא נסכים לאפליה על בסיס סוג הכיפה. זו ממשלת שנאה וכולנו צריכים להיות מאוחדים במלחמה בה".

כזכור, שר הבריאות ניצן הורוביץ' הביע בשבוע בשבוע שעבר התנגדות בריאיון בגלי צה"ל לתוכנית של השר אביגדור ליברמן ואמר: "אני בעד לתת לילדים מה שהם צריכים - במנותק ממה שההורים שלהם עושים. ילד הוא ישות בפני עצמה, ואם טובתו היא להיות במעון - אני לא בעד לשלול ממנו את זה", אמר.