ועדת החוקה אישרה הערב (שלישי) לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק יציבות ממשלת החילופים (תיקוף מס' 10 לחוק יסוד: הממשלה). בהתאם להצעה, הוסר הסעיף האוסר על ראש הממשלה וראש הממשלה החילופי לכהן כשרים בממשלה חדשה, בכל מקרה בו הפסיקה לכהן ממשלת החילופים.

ח"כ שמחה רוטמן בוועדה המסדרת. קרדיט ערוץ הכנסת

שישה ח"כים תמכו בחוק, בעוד חברי האופוזיציה בוועדה החרימו את ההצבעה במחאה על הרכב הוועדות שאושר במליאה והדיון התקצר. זאת, לאחר שהוסכם עימם כי הוועדה תצביע בבת-אחת על כ-1,300 ההסתייגויות שהוגשו. זאת, בעוד שישה חברי כנסת תמכו בחוק.

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית, הביע מחאתו על ההצבעה בעד הצעת החוק, טען שהרוב שהושג איננו חוקי, והוסיף: "נוצר רוב מלאכותי שאינו משקף את הרוב בכנסת כולל בוועדת החוקה והכספים שיש בהן רוב של שניים ומאחר והשעשוע פה הוא הצגה מוחלטת כי ההצבעות מכורות, הרוב שהשגתם לעצמכם לא חוקי ולא מכבד את הכנסת".

יו"ר הוועדה, גלעד קריב, השיב: "הוועדה הזו פועלת כבר שבועיים באינטנסיביות רבה והטענה הזו נשמעת לראשונה לגבי הוועדה הזו. נציגי האופוזיציה פעלו כאן במהלך התקופה כדי להשפיע על נוסחי החוק. לאופוזיציה עומדת כמובן זכות המחאה ואנחנו נמשיך לעשות כל מאמץ שבהינתן מחלוקות פוליטיות בוועדה הזו לאופוזיציה ללא קשר לגודלה תהיה השפעה על החקיקה. כך פעלנו עד כה".