טקס פתיחת שגרירות איחוד האמירויות הערביות בישראל התקיים הבוקר (רביעי) בבניין הבורסה לניירות ערך שבתל אביב. הטקס החגיגי נערך בהזמנת שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל־חאג'ה ובמעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ומכובדים נוספים. לאחר הפתיחה חגיגית, התקיים סיור VIP במתחם השגרירות וכן "טקס פתיחת יום המסחר בבורסה". במהלך האירוע, הניף השגריר האמירתי את דגל איחוד האמירויות עם השמעת ההמנון האמירתי.

השגיר אל-חאג'ה נשא דברים ואמר כי "פתיחת השגרירות היא מימוש חזון 'הסכמי אברהם'. השגירות תקדם דיאלוג ושיתוף פעולה בין מדינותינו. מאז הנורמליזציה ראינו דיונים על השקעות וסחר, שת"פ בין בתי חולים ומוסדות מחקר וזו רק ההתחלה". עוד הוא הוסיף כי "האזור צמא ליציבות ושגשוג, הגיע הזמן לגישה חדשה, אני מקווה שנוכל להפוך את החזון למציאות".

נשיא המדינה הרצוג: "עד לפני כשנה זה היה חלום לראות את הדגל האמירתי בישראל, אבל כשחושבים על זה, מדובר במשהו טבעי. שתינו אומות שבונות מדינות מודרניות מתוך המדבר והופכות את הבלתי אפשרי לאפשרי".

הרצוג המשיך ואמר: "את מעגל השלום ההיסטורי הזה יש להרחיב למדינות נוספות שמחפשות את קרבתנו. את המהלך המבורך הזה אסור להפסיק. עם שוחר שלום אנו והרוצים בשלום יענו בחיוב ובלחיצת יד איתנה. בשיחות הטלפון האחרונות שלי עם מנהיגי האזור, הבנתי שוב שיש לנו הרבה יותר שותפים ובעלי ברית במשימה הזו ממה שחשבנו. גם היהדות וגם האיסלאם מלמדים כי אחד משמות האל הוא שלום".

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם שגריר איחוד האמירויות בישראל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם שגריר איחוד האמירויות בישראל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

יצוין כי שגרירות איחוד האמירויות בישראל נפתחה כשבועיים אחרי חנוכת שגרירות ישראל באבו דאבי. שר החוץ יאיר לפיד השתתף בטקס חנוכת השגרירות במהלך ביקורו הרשמי הראשון בתפקיד, אז הודגש כי הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט מייחסת חשיבות רבה לאירוע פתיחת השגרירות. זאת משום שהיא מבקשת להמשיך את תנופת הסכמי אברהם, הן בהיבטים הכלכליים והן באלה האסטרטגיים אל מול איראן, על רקע החזרה האפשרית להסכם הגרעין. 

במהלך ביקורו של לפיד באיחוד האמירויות הוא חתם עם עמיתו, השייח עבדאללה בן זאיד, על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי ומסחרי בין המדינית.
ההסכם נחתם בטקס רשמי במשרד החוץ האמירתי במסגרת הפגישה הבילטרלית בין שרי החוץ.

על פי ההסכם, הממשלות מחויבות לפיתוח היחסים הכלכליים וזרימה חופשית של סחורות ושירותים, כמו גם שיתוף פעולה בירידים, חילופי מומחים וידע, חילופי משלחות, שיתוף פעולה בתקינה ורגולציה, עידוד שיתופי פעולה של המגזר הפרטי, עידוד מחקר ופיתוח, אגרו־ טכנולוגיות ועוד.