האם הקורונה תמנע מהממשלה להעביר את חוק יסוד: הממשלה? לאחר שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה, חבר הכנסת ולדימיר בליאק לא יוכל להשתתף היום (רביעי) בהצבעות במליאת הכנסת. חסרונו ימנע מהקואליציה להעביר את החוק, שכן היא מחוייבת ב-61 תומכים על מנת לשנות את חוק היסוד.

בעקבות המצב, יו"ר הכנסת מיקי לוי מנהל בלשכתו דיון בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, כאשר גורמים בקואליציה נוכחים ומנסים להפעיל לחצים על אש, על מנת שיאפשר לח"כ בליאק להשתתף במליאה ולהצביע.

חבר כנסת עצמו התייחס לנושא וצייץ בטוויטר: "לצערי, הבוקר קיבלתי תוצאה חיובית לבדיקת הקורונה שעשיתי אתמול. כפי שעדכנתי בזמן אמת, עם הופעת התסמינים הראשוניים ביום שני, מיד הכנסתי את עצמי לבידוד. כתמיד, אני פועל על פי הנחיות משרד הבריאות וקצין הכנסת. תשמרו על עצמכם".

עוד כתב בליאק: "לא סביר למנוע מחבר הכנסת להצביע במליאה, גם אם הוא מאומת קורונה. חד וחלק. לעולם לא אעבור על ההנחיות, אך אני מצפה ממשרד הבריאות להציע פתרון סביר שיאפשר לי לממש את זכותי הדמוקרטית. נציין כי במקרים קודמים, ח"כים אשר שהו בבידוד הגיעו עם רכב למשכן הכנסת, המתינו לבדם ברכב עד להצבעה ואז הוכנסו ליציע האורחים במליאה על מנת להצביע. לאחר הצבעתם עזבו חברי הכנסת את המליאה".

בהמשך היום, שוחח בליאק עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ושיתף במצבו. "אני סובל מרוב התסמינים, למעט אולי חוש הטעם כי על זה אני לא מוכן לוותר. הייתי יומיים וחצי עם חום גבוה, שיעול וכאבי ראש", אמר. 

חבר הכנסת התייחס גם לכך שיו"ר הכנסת לא אישר לו להצביע במליאה בשל מצבו הבריאותי: "אני סומך על יו"ר הכנסת ועל משרד הבריאות ואנהג לפי ההנחיות אבל אני חושב שזה טיפה לא סביר, אני אהיה בבידוד גם בשבוע הבא ולא אוכל להצביע".

"בוא נחשוב שאם היינו עכשיו בסיפור של התקציב, הממשלה הייתה נופלת בגלל שחבר כנסת כזה או אחר היה חולה. חייבים למצוא לזה פתרון, כמו שיש פתרון למבודדים צריך להיות גם פתרון לחולים", הוסיף.

על שתי ההצבעות שנערכו היום אמר כי "היה לי חשוב מאוד להצביע היום לחוק של בן ארי, אני חושב שזה חוק נכון ואני שמח שהוא עבר. לגבי מתווה הפיצויים לנפגעי אסון מירון אנחנו עכשיו בדיונים ואני לא מתרגש מהצעת החוק, זה סוג של הטרלה של האופוזיציה, ואנחנו בהחלט נעביר את המתווה בקרוב".

"אני יכול להבטיח לך שאנחנו בוועדת הכספים כבר דנו בנושא הזה ובהחלט נעביר את המתווה. זה חוק עם משמעויות תקציביות וזה חייב לבוא בהסכמה עם משרד האוצר וזה מה שנעשה ולכן זה נדחה", סיכם.