בקריאות "לך" לרה"מ בנט: מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוע לנפגעי האסון הלאומי בהר מירון של חבר הכנסת יעקב אשר. 59 חברי הקואליציה התנגדו להצעה לעומת 55 חברי כנסת מהאופוזיציה שתמכו.

לפי החוק, הוצע כי תקום ועדה בת 11 חברים, עליה יהיה אחראי שר האוצר אשר "תגבש אמות מידה והמלצות לאופן מתן הסיוע, בין היתר לפי מידת הפגיעה, מספר הנפגעים במשפחה הנפגעת ומקורות הכנסתה, לרבות זכאות לקבלת תשלומים בשל האסון" ותגיש את המלצותיה תוך 45 יום מתחילתו של החוק. 

מליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
מליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "המקרה הטרגי של האסון אינו מכוסה על ידי גורם ביטוחי או על ידי המדינה, כנהוג במקרים של פיגועי טרור או נזקי מלחמה, לפיכך מוצע בהצעת חוק זו לקבוע כי המדינה תסייע למשפחתו של נפטר או למי שנפגע באסון הלאומי או בעקבותיו".

השר במשרד האוצר חמד עמאר התנגד להצעת החוק באומרו כי "הנוסח הנוכחי של החוק אינו תוחם את האוכלוסייה הנפגעת ולכן צפוי להביא לחשיפה תקציבית גבוהה. לכן נדרשת עבודת עומק על מנת לאפיין ולתחום את האוכלוסייה שנפגעה. בכדי לגבש מענה מותאם תוך בחינת ההשלכות התקציביות, מוצע כי משרד האוצר יבצע עבודת מטה ויגבש מתווה ייעודי".

מפלגת הליכוד תקפה את הקואליציה לאחר שבלמה את הפיצוי לנפגעים: "50 מיליארד לרע״מ - יש. פיצויים לנפגעי אסון מירון - אין. ממשלת ההונאה ממשיכה לשבור שיאי עליבות".