סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום הורשעה בלקיחת שוחד במסגרת פרשת "ישראל ביתנו" ונידונה ל-10 שנות מאסר בפועל. דני אילון, לשעבר סגן שר החוץ וחבר במפלגת ישראל ביתנו, שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג ב־103fm והגיב על החלטת בית המשפט: "ליבי עליה. הכרתי אותה כחברה למפלגה, אישה חביבה, טובה, חרוצה, מוכשרת מאוד.

העונש, שהוא כבד ללא ספק, היא הייתה יכולה להימנע ממנו אם הייתה חולקת מידע על אחרים. מידע שיש ברשותה, שהיא יודעת, שהיא חלקה עם אחרים. אני מעריך את זה על סמך הידע שלי על דפוסי הפעולה של המפלגה. 'ישראל ביתנו' היא מפלגה ממודרת, אבל כל דבר שנעשה בה נעשה באישור של המנהיג ובלי זה דבר לא קורה", הוסיף. 

בהמשך, התייחס אילון גם לשאלה האם קירשנבאום קיבלה אישור מאביגדור ליברמן לקבל שוחד, ואמר: "אם הייתי יודע אני מניח שהיו מזמנים אותי לעדות, ולא עשו את זה כי לא הייתי בתוך סבך העניינים, אבל אני יודע על דפוס פעולה שלא נעשה שום דבר ללא רשות כולל בחיים האישיים. לדוגמה, נסעתי איתה לנסיעת עבודה בחו"ל, הייתי איתה כמעט 24 שעות ביממה וראיתי את הטלפונים כל היום, הטלפון הראשון בבוקר והאחרון בסוף כל יום זה למנהיג המפלגה". 



כמו כן, סגן שר החוץ לשעבר תהה מדוע לא הוגש כתב אישום גם נגד ליברמן: "אנחנו רואים את היכולת להתחמק מכל דבר ואשמה במשך עשרות שנים כבר. צריך להוסיף את המרכיב שאומר אם יש דוגמה אישית ואם הוא מואשם בהאשמות חמורות – למה לא הוחלט להגיש נגדו כתב אישום?" 

"יכול להיות שבאמת אין היתכנות של בטון יצוק להרשעה כי אין עדים. אם היו עדים אולי היה אפשר להתנהל אחרת. היו 3 עדים שנעלמו, עדה אחת הייתה רואת החשבון בקפריסין שהפכה את עדותה אחרי הביקור שם", הוסיף.

לדבריו של אילון אסור לשלול את העובדה שהייתה סיבה אחרת למה קירשנבאום לא מסרה יותר מידע,על אף שקיימת סבירות שהיא ידעה עוד דברים. "בדיון הזה צריך לחשוף את כל הדברים שקרו, שהתגלו או לא התגלו, את כל המרכיבים. האם יכול להיות שריח ליזול פחות מפחיד את קירשנבאום מאשר לסיים את החיים בצורה אחרת?"

דני אילון (צילום: יואב ארי דודקביץ', פלאש 90)
דני אילון (צילום: יואב ארי דודקביץ', פלאש 90)


אילון התייחס גם לדבריו של גיא פלג, שאמר כי אדם בפרקליטות שמעורה בתיק אמר שלא היה מקום לגבות מליברמן עדות כי לא הייתה סיבה לזמן אותו ואמר: "אני מדבר על סמך הכרה של המפלגה, של דפוסי הפעולה שלה, של הקשרים האישיים בין חברי המפלגה, התרבות הפוליטית, גם על סמך חשדות עבר שהיו. אני מדבר על עובדות שקרו, כולל עם העדים. כל הדברים האלה מציבים איזושהי תמונה". 

בסיום, אמר חבר הכנסת לשעבר כי "יש כאן פאזל עם חלקים שוודאי לא הודבקו עד הסוף, אבל צריך לדעת שהחלקים האלה נמצאים ומהי התמונה. היום ליברמן הוא שר האוצר ואני מאחל לו הצלחה מלאה. אבל יחד עם זאת אני חושב שראוי שהציבור בישראל ידע מי האנשים שמנהיגים אותו ומה קרה בסביבתם, אם הורשעו ואם לא. ישפוט הציבור, זה לא עניין משפטי, אני חושב שזה עניין מוסרי, עניין של התנהלות פוליטית, חברית, אנושית ובין אישית".