הצעת החוק לביטול אזרחות של מחבלים ערבים ישראלים, המקבלים תגמול מהרשות הפלסטינית, נפלה אתמול במליאת הכנסת לאחר ש63 ח"כים הצביעו נגד מול 50 תומכים. חבר הכנסת אבי דיכטר מהליכוד שוחח עם בן כספית וינון מגל ב־103fm והגיב לנפילתה: "הקואליציה נפלה בשבי של מפלגות ערביות, וצריך לבדוק איך מצילים אותה מהשבי הזה. מדהים לראות איך ההחלטות הן תולדה של מה יעשו המפלגות הערביות". 

בהמשך, התייחס ח"כ דיכטר לחוק ואמר: "ישנם מחבלים שרצחו ישראלים ושיקבלו קרוב לשני מיליון שקלים עד לשחרורם. את הדבר הזה אנו רוצים למנוע עכשיו. אני לא מכיר מצב בו האופוזיציה הצביעה בעד הממשלה. אני מצר על כך שלא השכלנו, כולל לא אני, להביא את הצעת החוק הזו לפני שנים. מה זה אומר, שעכשיו אפשר לדחות את זה הלאה?". 



החוק, שלא התקבל במליאה חרף ניסיונות הפשרה בין שרת הפנים איילת שקד לחברי הכנסת אורית סטרוק ודיכטר, הציע לקבוע כי אזרח ישראלי או בעל רישיון לישיבת קבע בישראל, שנדון למאסר בפועל בעקבות הרשעה בביצוע מעשה טרור והוכח שהוא מקבל תגמול בעד מעשה הטרור מהרשות הפלסטינית או מטעמה, יאבד את אזרחותו או את זכותו לישיבת קבע בישראל.

מעמדו יבוטל על ידי שר הפנים, בכפוף למתן זכות טיעון. אזרח או תושב שבוטל מעמדו בהתאם לחוק, ישוחרר מהכלא לאחר ריצוי עונשו ישירות לתחומי הרשות הפלסטינית.