פוסט שפרסם אתמול (רביעי) שר החוץ, יאיר לפיד, בנושא האנטישמיות בעולם "זיכה" אותו בביקורת נוקבת מצד מתנגדיו. לפיד כתב כי על העם היהודי למצוא בני ברית במאבק באנטישמיות.

"האנטישמים לא היו רק בגטו בודפשט. האנטישמים היו סוחרי עבדים שזרקו מספינות עבדים למי האוקיינוס עבדים כבולים בשרשראות. האנטישמים הם בני שבט ההוטו ברואנדה שטבחו בבני שבט הטוטסי. האנטישמים הם קנאים מוסלמים שהרגו בעשור האחרון יותר מ-20 מיליון מוסלמים אחרים. האנטישמים הם דאעש, ובוקו חארם. האנטישמים הם אנשים שהורגים במכות צעירים מהקהילה הלהט״בית. האנטישמים הם כל מי שרודף אנשים לא בגלל מה שהם עשו, אלא בגלל מה שהם. בגלל איך שהם נולדו. האנטישמיות היא לא השם הפרטי של השנאה, היא שם המשפחה שלה. היא כל מי שאכול שנאה עד כדי כך שהוא רוצה לרצוח ולהשמיד ולרדוף ולגרש אנשים רק בגלל שהם שונים ממנו", כתב לפיד.

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, תקף את לפיד: "יאיר לפיד שגה כשהוא צימצם ושיטח השבוע את מושג האנטישמיות וקבע שהיא לא רק שנאת יהודים אלא שנאת בני אדם באשר הם. אף שהאנטישמיות, שנאת היהודים, היא חלק מהתופעה האנושית הכללית של שנאת זרים, היא שונה ממנה בעוצמתה, בהימשכותה במשך אלפי שנים ובאידיאולוגיה הרצחנית שטופחה במשך הדורות כדי להכשיר את השמדתם של היהודים.  האמירה של לפיד מגמדת את הייחודיות של שנאת היהודים בהיסטוריה ואת גודל הטרגדיה של השואה שהשמידה שליש מבני עמנו. זו אמירה שערורייתית וחסרת אחריות שמעוותת את ההיסטוריה ומרוקנת את מושג האנטישמיות מכל תוכן. אם כל אלימות נוראה היא אנטישמיות אז כולם אנטישמים וממילא אין אנטישמיות".

"אם זה מה שאומר שר החוץ, איך מדינת ישראל תמשיך לדרוש ממדינות העולם להמשיך להשקיע מאמץ מיוחד בהגנה על הקהילות היהודיות בחו״ל מהתקפות אנטישמיות ובמלחמה עיקשת בהסתה נגד בני עמנו? לא בכדי רוב המנהיגים הנאורים והמשכילים בעולם מבינים שהאנטישמיות היא תופעה ייחודית שיש להוקיע אותה באופן ספציפי כדי להילחם בה. האמת ההיסטורית הפשוטה היא שאנטישמיות היא שנאת יהודים והאנטישמיות החדשה היא שנאת מדינת היהודים. כדאי שיאיר לפיד יבין זאת ויתקן מייד את דבריו", הוסיף נתניהו. 

גם צעירי הליכוד הגיבו בציוץ עוקצני: "'הקרבנו שישה מיליון יהודים, בגלל שהעולם המערבי לא הבין מה זה היטלר'. טומי לפיד הבין מה משמעות האנטישמיות, הבן שלו מכחיש אותה".

לפיד צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לדברים: "דוברי הימין הקיצוני תוקפים ביממה האחרונה את הנאום שנשאתי בכנס למאבק באנטישמיות שנערך אמש בירושלים. מתברר שלא רק את החברה הישראלית האנשים האלה מנסים להרוס, בשביל ניגוח פוליטי הם מוכנים לעזור אפילו לאנטישמים". על דברי נתניהו הגיב: "למרבה הצער וכמו שקורה לו יותר מדי פעמים בזמן האחרון נתניהו כנראה לא קרא את הנאום המלא לפני שרץ להגיב כאחרון הטוקבקיסטים. מצרף לו כאן את הקישור ומאחל ליו״ר האופוזיציה סוף שבוע שקט".