יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר-און בתוכניתם ב-103FM והתייחס לשבוע הסוער שעבר על הכנסת: "בהתרחשויות שאנו רואים יש משהו פרלמנטרי ויש סימני חיים בגופה, הפרלמנט חזר לחיים", אמר.

"הפרלמנט חזר לעבוד, ולגיטימי שהאופוזיציה נותנת פייט, גם אם חלקו לא לגמרי יציב מבחינה אינטלקטואלית. זה פייט נהדר. לקואליציה ברגע הזה יש מבחן וחצי – המבחן הוא התקציב, וחצי המבחן הוא כיצד מכילים את מנסור עבאס".

בורג הסביר כי "הברית עם מנסור עבאס היא לא כמו ברית עם מרצ או עם מפלגת העבודה, משום שהברית איתו היא ברית של שמרנים, ולא של פרוגרסיבים. לכן, האגף השמרני ביותר בממשלה, ובראשו גדעון סער, צריכים לקחת אותו בתור פרויקט".

הוא הדגיש: "אין הצבעה שלא סוגרים איתו מראש את הפינות, אין הפתעות יותר. הוא רוצה לקיים משא ומתן על כל הצבעה – אין עם זה שום בעיה, מקיימים משא ומתן על כל הצבעה שהוא רוצה. הממשלה צריכה לשחק איזורית, וגדעון סער צריך לשמור אישית על מנסור עבאס. הציוות הזה יועיל לשניהם בהרבה מאוד מקומות".

על ההצעה של בורג, אמר אריה אלדד: "נדבר עם גדעון סער, ונחזור עם תשובה".

בהמשך, התייחס בורג לטעות שעשה יו"ר הכנסת מיקי לוי במהלך ההצבעה בקריאה שלישית על חוק הדיינים, שנפל בשוויון של 51:51, והסביר: "התקנון של הכנסת מאוד ברור. אחרי הצבעה אלקטרונית, אם לחבר כנסת ובוודאי ליו"ר כנסת יש טענות לגבי ההצבעה, אם הוא מודיע על כך מיד, אז יו"ר הישיבה שוקל את הבקשה".

"אם מיקי לוי החליט שמשהו בהצבעה לא היה בסדר, הוא היה יכול להגיד שהוא טעה ושהוא רוצה לשנות את הצבעתו – אבל כדי שלא יגידו שהוא חוטף את ההצבעה, הוא יכול להעביר את הדברים להכרעת היועץ המשפטי של הכנסת. זה הדבר הכי פשוט לעשות. אם זה מה שמיקי לוי עשה, הוא עשה טוב. אם זה היה יריב לוין במקומו, הוא היה מודיע שחוזרים על ההצבעה בשנית, ובזה זה היה נגמר".