הסופר ד"ר מיכה גודמן, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לתשעה באב בהיבט האקטואלי: "יש בחז"ל ובתלמוד שני היגדים שונים על למה חרב בית ראשו ובית שני. על רגל אחת, הראשון חרב כי הפרו את כל התורה כולה, ולכן זה לא מפתיע. למה בית שני חרב? משום ששמרו על התורה, זו ההפתעה".

"עוד לפני שהבית חרב על ידי הרומאים הייתה מלחמת אחים של היהודים בגלל האידיאולוגיות. בית ראשון חרב כי לא הייתה אידיאולוגיות ובית שני חרב כי היו יותר מדי אידיאולוגיות. 73 שנים אל תוך הניסוי, השאלה אם אנחנו יכולים להפיק את הלקחים וכן שיהיו לנו ערכים שירסנו אותנו אבל לא כאלה שיסנוורו אותנו, וזו ההזדמנות לדבר על הממשלה", הוסיף.

לטענתו, הממשלה נוצרה בטעות: "זו ממשלה היברידית, ימין שמאל ומרכז, שלכאורה אף אחד לא רצה. היא נוצרה בגלל קונספירציה מעניינת שיש פיצול בציונות הדתית, וכן במקביל פיצול אצל הערבים וזה אפשר איחוד מחודש ומפתיע. קיטוב פוליטי זו מגפה עולמית ובתקופה בה יש בכל העולם קיטוב פוליטי, בישראל יש ניסוי של ממשלה היברידית".

"אם ישראל תצליח שימין ושמאל יעבדו אחד עם השני, זה משדר לכל העולם פוליטיקה אחרת. אני חושב שאם הניסוי בישראל יצליח יבואו לישראל ללמוד את הפוליטיקה בישראל. התפקיד של המנהיגות של הקואליציה, הוא להגיד - זה קרה בתאונה, עכשיו היא הופכת לייעוד", המשיך.

על יו"ר מפלגת רע"ממנסור עבאס, אמר גודמן: "דוגמה מעולה לפרגמטיזם דתי, אני מאוד מאמין במודל הזה. החזון יתממש בגאולה, בינתיים בואו נדבר על חינוך, בנייה ופשיעה. אני חושב שדווקא עבאס הוא פרטנר כי הוא דתי. היינו מצפים שפרגמטיזם יגיע מחילוניים, אנשים שמוכנים לוותר על עקרונותיהם על מנת להתמזג עם המציאות. הוא שואל 'מה אני צריך לעשות למען הקהילה שלי".

"אברהם אבינו הגיע לארץ ישראל אחרי 'לך לך' ואלוהים אומר 'לך אתן את הארץ הזאת'. רגע אחרי יש רעב גדול בארץ ואברהם בלי לחשוב הולך למצרים. ההבטחה של אלוהים היא של אלוהים ומשימתו של האדם היא לאכול. כפרגמטיסט דתי הוא לא מרגיש שהוא מתפשר על עקרונותיו, ההפך", הסביר.