העיתונאי מוחמד מג'אדלה, פרשן במגזר הערבי ומנהל חדשות ברדיו א-נאס, שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על הסערה שהתחוללה אמש בהר הבית והתייחס להצהרתו של ראש הממשלה נפתלי בנט בדבר חופש הפולחן ליהודים במקום: "אמירה חריגה, אני לא זוכר אף ראש ממשלה אומר דבר כזה". 

מג'אדלה הסביר: "צריך להבין למה האירוע חריג, גם מבחינת רע"מ וגם מבחינת חברי הכנסת של מרצ שהצטרפו ובראשם השר עיסאווי פריג'. שני דברים שלא קרו לפני, זה לא המספרים אלא התפילות ושירת התקווה ברחבות מסגד אל אקצא. הפעם לא רק שהמשטרה לא עצרה, היא אפשרה את זה ואפילו סיפקה הגנה ושמרה על מי שעשה את הדברים האלה. הדבר השני הוא האמירה החריגה של רה"מ נפתלי בנט שצריך לשמור על פולחן הדת של היהודים ברחבות מסגד אל אקצא. אלה אירועים חריגים שאני לא זוכר רה"מ בישראל שאמר את הדבר הזה".

הוא הוסיף: "היו הרבה דברים מאחורי הקלעים, צריך להבין שההודעה שיצאה יצאה בניגוד לדעתו של מנסור עבאס. ברע"מ יש שני זרמים, התנועה האסלאמית המסורתית והצד הפרגמטי. הם מדרו את מנסור ואנשיו מעריכת ההודעה, מי שכתב זה ההנהגה של התנועה האסלאמית והיא הוסיפה את השם, לרוב ראינו באירועים כאלה הודעה בנושאים דתיים, לאומיים, ברע"מ נותנים לתנועה האסלאמית להוציא הודעה בשם התנועה האסלאמית".

"הפעם הוציאו בשם התנועה ובשם רע"מ והבהירו למנסור עבאס שלא יסכימו לשום התקפלות או יישור קו כי המסר מופנה לעולם הערבי, לא מעניין אותם מה חושבים בזירה הפוליטית הישראלית. לקח להודעה יותר מ-7-6 שעות לצאת, ויכוחים קשים ומחלוקות. ההודעה והתגובה מחינת רע"מ גם חריפה וחריגה לא כי יש חידוש בעמדה, הרי זו העמדה המסורתית".

כשנשאל האם הוא חושב שבנט הבין שהוא הלך רחוק מדי ענה מג'אדלה: "מבחינת הקואליציה שלו ולא רק, גם מבחינת הירדנים והטורקים שרוצים לפתוח דף חדש עם ישראל. הירדנים התחילו ממש אחרי שעה מהאירוע הוציאו הודעת גינוי, הטורקים התקשור לאנשי תקשורת בחברה הערבית, משרד החוץ התעניין להבין האם ההודעה יצאה בשמו ובלשונו של בנט או שזה פייק ניוז. הבינו בסביבת רה"מ שהאירוע יתפתח לאירוע אחר לגמרי, לכן ראינו את ההודעה שיצאה בערבית מהדובר של רה"מ".