לאחר סערת "בן אנד ג'ריס", שוחח הבוקר (שלישי) ראש הממשלה, נפתלי בנט, עם אלן ז’ופ, מנכ"ל חברת יוניליוור המחזיקה בבעלות חברת הגלידה, והבהיר כי הוא רואה בחומרה רבה את ההחלטה להחרים את ישראל. בנט אמר עוד כי "בסופו של דבר מדובר בחברת בת של יוניליוור שנקטה בצעד אנטי ישראלי מובהק".

ראש הממשלה הדגיש, כי מבחינתה של מדינת ישראל מדובר במעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות, והיא תפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה.

גלידה של בן אנד ג'ריס (צילום: אבשלום ששוני)
גלידה של בן אנד ג'ריס (צילום: אבשלום ששוני)

אתמול אמר בנט בתגובה להחלטה כי "גלידות יש הרבה, מדינה - יש לנו רק אחת. בן אנד ג׳ריס החליטה למתג את עצמה כגלידה אנטי-ישראלית. זו החלטה שגויה מוסרית ואני מאמין שתתברר גם כשגויה עסקית. החרם על ישראל - דמוקרטיה מוקפת איי טרור - משקף אובדן דרך מוחלט. החרם לא עובד ולא יעבוד, ונילחם בו בכל הכח".

שר החוץ, יאיר לפיד, גינה את החלטת החברה, ואמר: "כניעה מבישה לאנטישמיות. ליותר משלושים מדינות בארה"ב יש חוקים נגד ה-BDS. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה".

משרד החוץ הגיב גם הוא להחלטת החרם של ben & jerry's והודעת חברת Unilever, וציין כי ההחלטה שגויה ורעה, והיא "כניעה ללחץ מתמשך ואגרסיבי מצד גורמים אנטי ישראלים קיצוניים. מדובר בשיתוף פעולה מרצון עם טרור כלכלי שמובל ע"י תנועת החרם, תנועה אנטי-ישראלית הצבועה בגוונים אנטישמים. אנחנו קוראים ל- B&J's לחזור בה מההחלטה השגויה".