שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה היום (שלישי) על דחייה בהחלת החובה להתקין בכלי רכב מערכת נגד שכחת ילדים. היעד החדש שהציבה השרה הוא יוני 2022, במקום אוגוסט השנה, על מנת שעד אז יימצאו פתרונות לבעיות שצצו. 

השרה מיכאלי ציינה כי לאור הביקורות הרבות שהופנו נגד יישום התקנות החדשות, היא פנתה לוועדת הכלכלה של הכנסת בבקשה לדחות את מועד יישומן, על מנת שיימצא מענה הולם לכל הבעיות שצצו: "התקנות שניסו לטפל בעניין הזה עודכנו בצורה לא מספיק טובה", אמרה. מיכאלי הוסיפה: "אני מבקשת מוועדת הכלכלה לדחות את יישום התקנות כדי למצוא פתרון אמיתי לבעיה".

 

כזכור, זמן קצר לפני הבחירות לכנסת ה-24, אישרה ועדת הכלכלה החלת תקנת תעבורה חדשה שלמעשה תחייב כל הורה לילדים קטנים להתקין ברכבו "מערכת עזר לנהג להתרעה על השארת ילדים ברכב", על מנת למנוע מקרי מוות שקרו לילדים שהושארו במשך שעות בתוך רכבים שחנו תחת השמש הקופחת. על פי אותה תקנה, לא יוכל אדם להסיע ברכבו ילד מתחת לגיל ארבע, אלא אם כן מותקנת בו מערכת מסוג זה. 

כפתור לזיהוי והתראה על שכיחת ילדים ברכב (צילום: יח''צ)
כפתור לזיהוי והתראה על שכיחת ילדים ברכב (צילום: יח''צ)

בנוסף, קובעת התקנה החדשה כי קנס בגובה 250 שקלים ורישום של ארבע נקודות ברישיון הנהיגיה, יוטלו על מי שייתפס מסיע ברכבו ילד מתחת לגיל האמור, כשאין ברשותו את המערכת החדשה. האכיפה הייתה אמורה לצאת אל הפועל בחודש ינואר הקרוב. עם אישורה, גררה התקנה החדשה ביקורת מתוך הכנסת ומחוץ לה. בעקבות כך, הודיעה שרת התחבורה כאמור, על דחייה במועד יישום התקנה. 

שרת התחבורה היוצאת, מירי רגב, יצאה נגד ההחלטה: "החלטה מסוכנת ועלולה לעלות, לצערי, במחיר חייהם של פעוטות חסרי ישע. כל פעוט שימצא את מותו הטראגי ברכב החל מאוגוסט יהיה רשום על שמך, השרה מיכאלי. איך לא רעדו לך הידיים לדחות את התקנות מאוגוסט השנה ליוני שנה הבאה?".