יושב ראש הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) החליט הערב (שלישי) להשעות את חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) מניהול ישיבת המליאה כסגן יו"ר הכנסת. החלטתו של לוי הגיעה לאחר שאתמול פורסם בכאן 11 תיעוד שמראה כיצד לכאורה הטעו חברי כנסת מהאופוזיציה את מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ, במהלך הצבעה על הקמת ועדת חקירה להתנהלות המשטרה בחברה הערבית, וגרמו לה לרשום כי ח"כ איתמר בן גביר לא נוכח, למרות שהצביע בעד. על פי אותו תיעוד, ביטן שניהל את המליאה, לא מנע מן הדבר ולקרות ואף לקח בו חלק פעיל. 

בסוף השבוע האחרון נרשם באופוזיציה שיתוף פעולה מפתיע, כשאנשי הליכוד וגוש הימין הצביעו בעד ההצעה שיזמה הרשימה המשותפת, להקמת ועדת חקירה למחדלי המשטרה בחברה הערבית. על פי התיעוד שפורסם, חבר הכנסת בן גביר, שלא אהב את הרעיון, ניסה להתחמק מן ההצבעה, אך לבסוף הצביע בעד, כפי שסוכם מראש. 

בכאן 11 נטען כי חרף ההצבעה של בן גביר, חברי הכנסת בצאלאל סמוטריץ׳, דוד ביטן ויואב קיש, ניסו להטעות לכאורה את מלר הורביץ וטענו בפניה שכלל לא הצביע, זאת מבלי לדעת שכל המתרחש מתועד ומוקלט במצלמות הכנסת. מזכירת הכנסת דיווחה כי הצבעתו של בן גביר לא התקבלה והוא נרשם כמי שאינו נוכח.

ביטן, שניהל את הישיבה, טען כי זיהה את הצבעתו של בן גביר כמי שהצביע בעד. אלא שעל פי התיעוד, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שהחליט להתערב, פנה אליו וביקש ממנו להגיד שבן גביר לא היה בהצבעה, כדי למנוע ממנו את המבוכה. ביטן נענה לבקשת סמוטריץ'. ההצבעה הסתיימה לבסוף עם 54 חברי כנסת שהצביעו בעד לעומת 57 שהצביעו נגד. 

בעקבות האירוע, פנה יו"ר הכנסת לוי אל היועץ המשפטי של הכנסת, שיבחן את ההתרחשות. חבר הכנסת לוי אמר בשיחות סגורות כי "נעשה כאן מעשה חמור מאוד, לא נעבור עליו לסדר היום". הערב נמסר מסביבתו של לוי כי "אנו לא שופטים. הנושא הועבר לטיפול ועדת האתיקה וליעוץ המשפטי של הכנסת".

מלשכתו של ח״כ ביטן נמסר: "לא מדובר בהשעיה, אלא נוהל שבו ממתינים עד לבירור העניין בוועדת האתיקה של הכנסת. מדובר בסערה בכוס מים שגורמים בכנסת מנסים להוציא מפרופורציות כדי לפגוע בליכוד".